نماز مهم ترین رکن هدایت انسان است
کد خبر: 3462733
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

نماز مهم ترین رکن هدایت انسان است

گروه اجتماعی: معاون تبلیغات وارتباطات مرکز تخصصی نماز کشور گفت: در بین اعمال و ارکان دینی، نماز مهم ترین رکن هدایت انسان است.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت الاسلام‌ولیخانی، معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی نماز کشور شب گذشته، جمعه 4دی‌ماه، در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم آستان اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در جمع مردم این شهرستان، خانواده را مهم ترین رکن تربیتی افراد دانست و گفت: پدر و مادر، الگوهای تربیتی منحصر به فردی هستند که تمامی اعمال آن‌ها، رفتار فرزندان در آینده را شکل می دهد.
وی افزود: گاهی اوقات والدین رفتارهایی از خود نشان می‌دهد که باعث انحراف فرزندان می شود، والدینی که در محیط خانواده دروغ می گویند و به سادگی از دیگران غیبت می کنند، در واقع مجوز ارتکاب این اعمال را برای فرزندان خود صادر کرده و این رفتارها را در وجود آن ها نهادینه می کنند.
وی نماز را بهترین عامل تذکیه جامعه از فحشا و منکرات دانست و گفت: توجه به نماز، انسان را از انحراف باز می دارد و ترک نماز فرد را از شمار اهل اسلام خارج می کند، اما ترک بدون دلیل نماز اول وقت، از مصادیق سبک شمردن نماز است که افرد را از شفاعت اهل بیت(ع) محروم می کند.
معاون تبلیغات و ارتباطات مرکز تخصصی نماز کشور با بیان اینکه اگر فردی بخواهد با عمل به عبادات سعادت خود را تضمین کند، باید آثار عبادات نیز در وجود او باشد، بیان کرد: آثار نماز باید در تمام ابعاد حیات فردی و اجتماعی افراد دیده شود؛ دروغگویی، فحاشی وغیبت با روح و فلسفه عبادات تعارض دارد.
حجت الاسلام ولیخانی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) تنها راه اتصال به منبع لا یزال الهی را قرآن و احادیث معرفی کرده اند، خاطرنشان کرد:  در بین اعمال و ارکان دینی نیز نماز مهم ترین رکن هدایت انسان هاست.
وی ادامه داد: غلبه روحیات مادی بر زندگی بشر معضلاتی برای آن ها به همراه داشته است ودر شرایطی که آسیب‌های بسیاری حیات افراد را تهدید می‌کند، اگر راهنمایانی همچون اهل بیت(ع) در مسیر زندگی بشر وجود نداشته باشند، ضلالت و گمراهی بر رفتار افراد غلبه می‌کند.

captcha