ثبت خاطرات و آثار فرهنگی دفاع مقدس از دغدغه‌های سردار همدانی بود
کد خبر: 3463707
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

ثبت خاطرات و آثار فرهنگی دفاع مقدس از دغدغه‌های سردار همدانی بود

گروه جهاد و حماسه: فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ گفت: یکی از دغدغه‌های جدی سردار شهید همدانی ثبت خاطرات و آثار فرهنگی دوران دفاع مقدس و سرداران شهید بود و به همین دلیل سال‌ها قبل با همکاری وی بنیاد روایت ۲۷ بعثت را راه‌اندازی کردیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سردار محسن کاظمینی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ روایت خود از آخرین دیدار سردار شهید حسین همدانی با رهبر معظم انقلاب را طی خاطره‌ای این گونه بیان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی شهید همدانی ثبت خاطرات و آثار فرهنگی دوران دفاع مقدس و سرداران شهید بود و به همین دلیل سال‌ها قبل با همکاری او بنیاد روایت ۲۷ بعثت را راه‌اندازی کردیم که با حمایت و پی‌گیری ویژه این شهید همراه بود.
وی ادامه داد: سه یا چهار روز قبل از آخرین سفر شهید همدانی به سوریه با هم برای عرض گزارش خدمت رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدیم و این شهید با اشتیاق فراوان گزارشی از عملکرد این بنیاد ارایه کرد که مورد استقبال و خرسندی معظم‌له قرار گرفت و شهید همدانی از این موضوع خوشحال بود و سفارش می‌کرد که کار با جدیت پی‌گیری شود.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) گفت: این بنیاد که یادگار یک جمع دلسوز به خصوص سردار همدانی محسوب می‌شود تاکنون بیش از ۴۳ عنوان کتاب و ۱۱ دوره سررسید آسمانی‌ها را به چاپ رسانده که از این مجموعه چند 10 هزار نسخه به زبان عربی در کشورهای مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.
وی با اشاره به ترجمه هشت کتاب به زبان عربی و انگلیسی افزود: برای همه ما استقبال از کتاب‌های خاطرات فرماندهان ایرانی در کشورهای دیگر جالب توجه بود و این مسئله نشان می‌دهد که چه ظرفیت عظیم فرهنگی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای مردم بیدار منطقه وجود دارد و این از آرزوهای سردار همدانی بود که الگوهای انقلاب اسلامی به صورت بسته‌های فرهنگی در دسترس همه مردم علاقه‌مند دنیا قرار گیرد.
سردار کاظمینی گفت: علاوه بر فیلم «ایستاده در غبار» که دهه فجر به نمایش درمی‌آید، حدود ۵۰ قسمت مستندهای مختلف از زندگی سرداران شهید و عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس توسط بنیاد روایت ۲۷ بعثت تهیه شده که از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده و طبق نظر‌سنجی‌ها مورد استقبال مردم و به خصوص قشر جوان کشورمان واقع شده است.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: این بنیاد تاکنون ۱۲ کتابکده را در سراسر کشور راه‌اندازی و تجهیز کرده است و با نگاه ویژه به شهدایی همچون سردار همدانی راه خود را با موفقیت بیشتری ادامه خواهد داد.
captcha