آئين بزرگداشت آیت‌الله شیخ نمر در بمبئی برگزار شد
کد خبر: 3465176
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

آئين بزرگداشت آیت‌الله شیخ نمر در بمبئی برگزار شد

گروه بین‌الملل: مراسم ترحیم و بزرگداشت آیت‌الله شهيد شیخ نمر با هماهنگی وابستگی فرهنگی ايران در بمبئی هند در مسجد ایرانیان این شهر برگزار شد.

آئين بزرگداشت آیت‌الله شیخ نمر در مسجد ایرانیان بمبئی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سخنرانان در اين مراسم ترحیم و بزرگداشت، ضمن محکوم کردن جنایت آل سعود، به شهادت رساندن شيخ نمر را نه تنها از سر قدرت رژیم آل سعود؛ بلکه نشانه ضعف و زبونی این رژیم دیکتاتور در مقابل اسلام قلمداد كردند.
مولانا میرزا محمد اطهر، از سخنرانان برتر هند طی سخنانی در این مراسم گفت: خون شیخ نمرها ثابت خواهد کرد که اين راهی را که مسلمانان شیعه و سنی زیر پرچم اسلام ناب محمدی در پیش گرفته‌اند، در دنیا بیش از گذشته گسترش خواهد پیدا کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان شیعه و سنی نباید در برابر این جنایت سنگین ساکت باشند، اظهار کرد: قطعا این یک توطئه از پیش‌تعیین شده به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم است.

خون‌های بی‌گناه ريخته شده حقانيت مسلمانان را آشكار خواهد كرد

مولانا میرزا محمد اطهر همچنين با اشاره به اهمیت وحدت مسلمانان، ادامه داد: اقدامات شیخ نمر و شیخ زکزاکی، همیشه در تاریخ اسلام زنده خواهد ماند و این خون ریخته شده باعث نمایان شدن حقانیت بیش از گذشته مسلمانان در جهان خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی از علمای شيعه هند، گفت: خون این مجاهد شیعه پایمال نخواهد شد و زمینه سقوط ظلم آل سعود را فراهم خواهد کرد. قطعاً با شهادت این مجاهد شیعی فی سبیل الله، موج تنفر افکار عمومی به‌ویژه مسلمانان در اقصی نقاط دنیا آشکار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی در مقابل این حرکت ساکت نخواهند بود، اظهار کرد: این عمل فجیع با پاسخ محکم ملت‌های مسلمان در نقاط مختلف جهان روبه‌رو خواهد شد.

حجت‌الاسلام فیاض باقر از ائمه جمعه هند نیز عنوان کرد: بار ديگر دست‌های رژیم آل سعود به خون یکی دیگر از شخصیت‌های شیعی عربستان آلوده شد؛ اتفاقی که دل مسلمانان و قلب هر انسان آزادمرد و عدالت‌طلبی را در جهان آزرده کرد.

وی افزود: این سیاست‌های تفرقه‌افکنانه بر کسی پوشیده نیست؛ آنها كه اين اعدام را عامل شدند به دنبال اختلاف در میان امت اسلامی هستند. از یک طرف تروریست‌ها در سوریه، عراق و آفریقا تجهیز می‌شوند از طرفی با این اقدامات کودکانه که ناشی از بی‌تجربگی و دشمنی با تفکر اسلام واقعی است، درصدد ماجراجویی و ایجاد تنش در جهان اسلام هستند.

شهادت؛ افتخار مبارزان حقيقی در راه اسلام

مولانا احمدعلی عابدی، امام جمعه مسجد خوجه و بمبئی نيز طی سخنانی در اين مراسم گفت: شیخ نمر به‌عنوان رهبر شیعیان عربستان، به دنبال احقاق حقوق مردمان شیعه و اهل سنت مظلوم بود و تنها به علت مخالفت با حاکمیت انگلیسی ـ صهیونیستی به قتل رسید؛ اما خون و یاد وی عامل افزایش سرعت قیام مردم مظلوم و مسلمان منطقه علیه دشمنان اسلام خواهد بود.

وی ادامه داد: گرچه با شهادت شیخ نمر در دنیای اسلام صدمه‌ای وارد شده؛ اما تاریخ اسلام نشان می‌دهد که همواره درخت اسلام ناب با خون بزرگانش آبیاری شده است و خون این عالم مجاهد، لکه ننگی بر تارک مدعیان حقوق بشری است.

حجت‌الاسلام حسنین کراوی، ديگر عالم هندی نیز گفت: شهادت و ظلم‌ستیزی، افتخار همه مبارزان حقیقی در راه اسلام و آرمان‌های توحیدی است. آرمان‌گرایان و حق‌طلبان عالم هیچ واهمه‌ای از شهادت ندارند و شیخ نمر، همواره در نطق‌های خود اعلام می‌کرد که اگر برای حق‌طلبی قصد دستگیری دارید، ما آماده‌ایم.

وی افزود: این بار نیز با خون علمایی چون شیخ نمر، درخت تنومند اسلام به اوج خود می‌رسد و تثبیت می‌شود.

حسنین کراوی ادامه داد: این اقدام در راستای بازیگری آمریکا در منطقه صورت می‌گیرد و امروزه بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین جنگ نیابتی منطقه با اشاره آمریکا به راه افتاده است.

مطالب مرتبط
captcha