آیت‌الله صافی گلپایگانی: ایران اسلامی باید در همه رشته‌های علمی از دیگران برتر باشد
کد خبر: 3465768
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

آیت‌الله صافی گلپایگانی: ایران اسلامی باید در همه رشته‌های علمی از دیگران برتر باشد

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: اسلام به ما سفارش کرده است در همه جهات فضائل از دنیا پیشتر باشیم، به خصوص در جنبه علمی باید از دنیا جلوتر باشیم و مسلمان نباید محتاج به دیگران شود.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در دیدار علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: باید طوری پیشرفت کنیم که همه دنیا بیایند و در علم و سایر رشته ها، دست نیاز به سوی مسلمانان دراز کنند.

وی در ادامه با تشکر از وزیر آموزش و پرورش و همکارانشان و با توجه به گزارش ارائه شده از سوی وزیر گفت: توفیقاتی که در برنامه ریزی برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان نصیب شما شده، همه اسباب خوشحالی است و امیدوارم روز به روز بر این توفیقات افزوده شود.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اهمیت مسئولیت دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مساله تعلیم و تربیت، مسئولیت بسیار سنگینی است که وظیفه اصلی شما عزیزان می باشد. شغل، شغل بسیار مقدسی است؛ آن را دست کم نگیرید.

وی با گرامیداشت مقام معلم گفت: در روایتی از حضرت رسول(ص) آمده است که فرمودند «من مبعوث شدم که معلم و تعلیم دهنده باشم»، تعلیم و تربیت، کار پیامبران است. هر چه در نظام آموزش و پرورش ما احترام به معلمان و قدرشناسی از آنها بیشتر باشد، موفقیت های جامعه و نظام اسلامی بیشتر خواهد بود.

وی گفت: باید بدانیم معلمان عزیز حق بزرگی به گردن ما دارند. با اینکه در جنبه های مادی هر طور که عمل کنیم مطابق شان و مقام معلمی نمی شود، لیکن باید با برنامه ریزی دقیق و تدبیر صحیح، مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی این عزیزان را برطرف نماییم.

آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: همه باید قدردان مقام معلم باشیم و بدانیم که همه، باید نسبت به آنها وظیفه شناس باشیم و البته خود آن عزیزان هم بدانند که مسئولیت مهمی به آنها واگذار شده و کارشان کار انبیاست و تلاش کنند تا وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را به احسن وجه انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تعداد دانش آموزان در کشور افزود: شما گفتید 13 میلیون دانش آموز در کشور مشغول تحصیل هستند، این بسیار مهم است. من بارها گفته ام تربیت یک نفر هم بسیار اهمیت دارد و دارای اجر و ثواب بسیاری است. حال میلیون ها دانش آموز که امانت های الهی هستند در اختیار شما جهت تعلیم و تربیت قرار دارند، ملاحظه کنید که چقدر اهمیت و ارزش معنوی دارد.

وی با اشاره به گزارشی که از تحصیل دانش آموزان افغانستان در ایران داده شد بیان کرد: اینکه فرزندان اهل افغانستان هم در ایران مشغول تحصیل هستند جای خوشحالی است که آنها هم با تربیت و تعلیم اسلامی بیشتر آشنا شوند.

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین ترویج معارف قرآنی و روایی در آموزش و پرورش نظام اسلامی را از توفیقات الهی و بسیار مهم دانست و گفت: گزارشی که در باب ترویج معارف قرآنی و روایی دادید، بسیار خوشحال کننده بود. باید همین طور هم باشد، محور نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید قرآن و روایات اهل بیت(ع) باشد.

وی اضافه کرد: الحمدلله از نظر معارف غنی و بی نیاز از دیگران هستیم و باید قدر این نعمت را بدانیم. قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و روایات بسیاری که از اهل بیت نقل شده است، همه را باید در نظام تعلیم و تربیت اسلامی وارد کرد تا معلمان و دانش آموزان از آنها بهره ببرند.

وی در پایان، ضمن آرزوی توفیق برای دست اندرکاران این وزارتخانه، عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) را از خداوند متعال مسالت کرد.

در ابتدای این دیدار، وزیر آموزش و پرورش، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این وزارتخانه ارائه داد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

captcha