10 مسلمان تأثیرگذار سال 2015
کد خبر: 3466944
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

10 مسلمان تأثیرگذار سال 2015

گروه بین‌الملل: پایگاه اطلاع‌رسانی «مسلم» 10 فرد تأثیرگذار در سال 2015 را معرفی کرد. نکته مشترک میان این افراد مسلمان بودن‌شان است.

10 مسلمان تأثیرگذار سال 2015
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه اطلاع‌رسانی مسلم 10 مسلمان را به‌عنوان افرادی تأثیرگذار در سال 2015 معرفی کرد. برخی از این افراد که معروف و برخی دیگر ناشناخته‌اند در ایجاد دنیایی بهتر نقش ایفا کرده و یا اثر خود را در حافظه سال 2015 برجا گذاشته‌اند. نکته مشترک میان این افراد مسلمان بودن‌شان است.


اکون، خواننده و کارگردان مشهور و مبدع برنامه «Akon Lighting Africa» که برق 600 میلیون آفریقایی را تأمین کرده است.

احمد محمد، نوجوان مسلمانی است که ساعتی را به شکل بمب ساخت. ماجرای وی به لطف فیس‌بوک و توئیتر در سراسر جهان منتشر شد و وی توانست حمایت بسیاری از مردم از جمله باراک اوباما را به‌دست آورد.

حسن منحاج، بازیگر مسلمان هندی‌الاصل مقیم آمریکا که از سلاح طنز در تلویزیون برای مبارزه با پیش‌داوری‌ها استفاده کرد.

رشید یازمی، محقق معروف مراکشی که در دهه 80 باتری لیتیوم یونی را ساخته بود. وی در سال 2015 برای ابداع وسیله‌ای که در 10 دقیقه گوشی‌های هوشمند و اتومبیل‌های برقی را شارژ می‌کند دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

محمد زیاره، دانشجوی پزشکی و فعال یوتیوب که با سخنرانی خود مبلغ نیم میلیون دلار برای کمک به کشور مالی در آفریقا جمع‌آوری کرد.

احمد حسام، کارگردانی که قرار بود مجموعه تلویزیونی صلاح‌الدین ایوبی را برای شبکه «Netflix» بسازد. هرچند پروژه به سرانجام نرسید، حسام نشان داد قدرت متقاعد کردن این شبکه به پخش مجموعه خود را دارد.

حسین مانور، دارنده جایزه «Rising Star Global» که به دلیل ارائه راه‌حل‌های مبتکرانه‌اش شهرت یافت و آرمانش «سلامت ذهنی» برای جوانان است. وی برنده سفر فضایی «Xcor Space» شد.

عزیز سنجر، نخستین مسلمان ترک که برنده جایزه نوبل شد. وی به همراه همکارانش پل مدریچ و توماس لیندال به خاطر تحقیق در زمینه ترمیم DNA این جایزه را به خود اختصاص داد.

احمد شهاب‌الدین‌، روزنامه‌نگار و فعال امور بشردوستانه از طرف مرکز تجاری «Arabian Business» به‌عنوان یکی از 100 جوان پرنفوذ کره زمین معرفی شد.

طارق العلیمی، جوان مسلمان فعال در مسائل آب و هوا و یکی از بنیان‌گذاران انجمن «3BL associates» که وظیفه‌اش ابداع دوباره یک نظام انرژی بادوام‌تر است.

این گلچین از جوانان مسلمان نشان می‌دهد که وقتی افراد هدفی دارند باید برای رسیدن به آن تلاش کنند. این هدف خواه آرمانی شرافتمندانه باشد، خواه بیان حقیقت.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۰/۲۳ - ۰۹:۲۲
0
0
عزیز سنجر کورد است چرا تاریخ تحریف میکنی
captcha