حضور کم‌رنگ جوانان در مساجد آسیب‌زاست
کد خبر: 3466970
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

حضور کم‌رنگ جوانان در مساجد آسیب‌زاست

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه حضور در مساجد و برپایی اقامه نماز موجب ترویج فرهنگ نماز خواهد شد، گفت: حضور جوانان در مساجد بسیار کم‌رنگ است که این امر می‌تواند آسیب‌زا باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در نخستین اجلاس نماز استان که امروز، 22 دی ماه در مجتمع نور استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: برپایی اقامه نماز جماعت در ادارات موجب گشایش کار و توسعه روزافزون آن اداره خواهد شد.
وی افزود: اقامه نماز در یک اداره موجب می‌شود تا در نگاه مردم جلوه خوبی داشته باشد و اعتماد بیشتری به فعالیت‌های آن اداره داشته باشند.
مظفر با اشاره به اینکه صدا و سیما یکی از نهادهای اثرگذار در ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه است، بیان کرد: بیان فواید نماز و اهمیت این فریضه الهی با زبان هنر و در رشته‌های مختلف  موجب تأثیرگذاری هرچه بیشتر این امر خواهد شد.
وی عنوان کرد: اهمیت و جایگاه فریضه اقامه نماز باید با زبان جوانان و نوجوان به خودشان تفهیم و تبیین شود که برای این امر زبان هنر می‌تواند بهترین اثرگذاری را داشته باشد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اعلام کرد: در قالب نقاشی، طراحی، نمایش، مستند، برشور، کلیپ و ... می‌توان فرهنگ نماز را در جامعه توسعه و ترویج داد و زمینه حضور هر چه بیشتر جوانان در مساجد را فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه حضور در  مساجد و برپایی اقامه نماز موجب ترویج فرهنگ نماز خواهد شد، اعلام کرد: حضور جوانان در مساجد بسیار کم‌رنگ است که این امر می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد.
مظفر اعلام کرد: یکی از ویژگی‌های مسجد با طراز اسلامی این است که مساجد محور و کانون تمام فعالیت‌ها باشند تا بتوان زمینه حضور همه اقشار مختلف جامعه را در مساجد فراهم کرد
 وی با اعلام اینکه در این راستا ما باید بتوانیم بین جوانان و نوجوانان با مساجد پیوند ایجاد کنیم، عنوان کرد: آشنایی کودکان از سنین پایین با مسجد و اقامه نماز جماعت می‌تواند زمینه حضور هرچه بیشتر آنان را در مساجد فراهم کند.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از برگزاری اجلاس کشوری نماز در ششم بهمن ماه در قزوین خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با برپایی اجلاس نماز و شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بتوانیم اقشار مختلف جامعه را با نماز و آثار نماز انس بیشتر بدهیم.

فعال شدن گروه‌های مردمی «یاوران نماز» در کشور
وی از فعال شدن گروه‌های مردمی «یاوران نماز» خبر داد و افزود: ستاد اقامه نماز در راستای ترویج هر چه بیشتر این فریضه الهی اقدام به تشکیل گروه‌های مردمی اقامه نماز کرده است.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور برای ترویج فرهنگ نماز نیاز به کار جهادی و جمعی بیشتری است، یادآور شد: در این راستا همه باید دست به دست هم دهیم که نقش مسئولان ادارات در این بخش بسیار مهم و اساسی است.
captcha