بی‌بصیرتی برخی علما و تعصب کورکورانه موجب بروز شرایط منطقه شد/ لزوم استفاده از تمام امکانات در تشییع شهدا
کد خبر: 3467659
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
آیت‌الله ایمانی:

بی‌بصیرتی برخی علما و تعصب کورکورانه موجب بروز شرایط منطقه شد/ لزوم استفاده از تمام امکانات در تشییع شهدا

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: شرایط کنونی حاکم بر دنیای اسلام که متأسفانه به خاطر بی بصیرتی علما و خواص اسلام و تعصب کورکورانه حاکم بر جامعه اسلامی و برنامه‌ریزی‌های دشمنان شرایطی به وجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 25 دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه در طول تاریخ همواره بین یهود و مسیحیت اختلاف و جنگ بوده است اما در یکی دو قرن اخیر یک اتفاق نوشته و نانوشته‌ای بین یهودیان و مسیحیان بر سر مبارزه با اسلام آغاز شد، گفت: اینان برای چپاول دنیای اسلام با یکدیگر متحد شدند و امروز به کمتر از نابودی اسلام و نابودی مسلمانان رضایت نمی‌دهند و آنچه در جهان انجام داده‌اند و می‌دهند شاهد این مدعا است.
وی افزود: شرایط کنونی حاکم بر دنیای اسلام که متأسفانه به خاطر بی بصیرتی علما و خواص اسلام و تعصب کورکورانه حاکم بر جامعه اسلامی و برنامه‌ریزی‌های دشمنان شرایطی به وجود آمده که در طول تاریخ گذشته کم نظیر بوده است.

بهترین حالت برای مثلث شوم استکبار، شرایط امروز دنیای اسلام است

آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه امروز قیمت نفت مورد بازی قرار گرفته است که هر روز در حال تنزل است، گفت: امروز شاهد جنگ‌های نیابتی در دنیای اسلام هستیم. بهترین حالت برای مثلث شوم اسرائیل، انگلیس، آمریکا شرایطی است که امروز بر دنیای اسلام حاکمیت دارد. خواسته آن‌ها این است که نفت را غارت کنند. با همان پول کمی که پرداخت می‌کنند، سلاح می‌دهند و با همان سلاح مسلمانان را به جان هم اندازند و بکشند و ناامنی در اسلام ایجاد کنند.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امروز شاهدیم از شرق آسیا تا غرب آسیا کشورهای اسلامی، گروه‌های تروریستی و تکفیری در امان هستند،‌ گفت: امروز اسلام ارتجاعی عربستان، اسلام آمریکایی و اسلام سکولار ترکیه براساس لیبرالیسم استوار است.

تشیع و تسنن لندنی و اسلام عربستان و ترکیه، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند
وی خاطرنشان کرد: امروز تشیع لندنی و تسنن لندنی که متأسفانه در یک خیابان لندن مرکز انگلیس، یک طرف ماهواره‌هایی است که شیعیان را بر ضد سنی‌ها تشویق می‌کند و آن سوی خیابان مرکز ماهواره‌هایی است که سنی‌ها را علیه شیعیان تشویق می‌کند. تسنن و تشیع لندنی، اسلام آمریکای عربستان، اسلام سکولار ترکیه همه آب به آسیاب مثلث شوم استکبار جهانی می‌ریزند که عبارت از آمریکا، انگلیس و اسرائیل است.

حفظ انسجام، لازمه داشتن موضع صحیح در برابر فعالیت‌های دشمنان است
آیت‌الله ایمانی با اشاره به شرایط امروز در شرایط کنونی عنوان کرد: در این وضعیت است که ما باید با بصیرت ایستادگی و موافقت، وحدت کلمه و همدلی در رأس رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، انسجام جمهوری خودمان را حفظ کنیم. انسجام داخل کشور را نگه داریم و اگر ما انسجام را حفظ کردیم و توانستیم با بصیرت و هشیاری فعالیت دشمن را رصد کنیم، مقابل آنها موضع درست گیریم و صحیح برخورد کنیم، قطعاً از این عقبه هم می‌گذریم همان‌گونه که از عقبه‌هایی که در گذشته برای ما طراحی شده بود به سلامت عبور کردیم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تصریح اینکه استان معطر است به عطر وجود شهدای عزیزی که از دوران جنگ تحمیلی دور از وطن و میهن اسلامی بوده‌اند و در اثر تفحص‌ها به آشیانه و میهن اسلامی برگشته‌اند، گفت: نزدیک یکصد پرنده خونین بال و لاله پر پر شده این روزها در استان فارس هستند و هوای استان معطر است و صفایی بر دل‌ها و قلب‌ها حاکم شده است، شهرها و بخش‌ها میزبان این آلاله‌ها هستند.

حضور کاروان شهدای گمنام در فارس، یک حرکت عظیم فرهنگی است

وی ادامه داد: حضور این شهدا یکجا در استان فارس به مدت ده روز و در پایان روز پنجشنبه یکم بهمن ماه روز وفات حضرت معصومه(س) که در مرکز استان از آن‌ها تشیع به عمل می‌آید یک حرکت فرهنگی عظیم است.
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: سئوال برای جوانان ما به وجود می‌آید که این عزیزان چرا تا به امروز به وطن برنگشته‌اند؟ چرا باید سال‌ها گمنام باشند؟ چون اینان در عمق خاک دشمن مقاومت می‌کردند و در درون خاک دشمن ایستادگی داشتند و در داخل خاک دشمن با دشمن دست و پنجه نرم می‌کردند و فرار و عقب‌نشینی برای آنان معنا نداشت.

باید با تمام امکانات خود به تشییع شهدای گمنام در شیراز برویم
وی با تأکید بر اینکه باید این لاله‌های گمنام را به جوانان معرفی کرده و آرمان‌ها و اهدافشان را نشان دهیم، گفت: باید همگان با تمام امکانات خود در روز پنجشنبه در مرکز استان شهدا را تشییع کرده و به دنیا نشان دهیم که شهدایی که بعد از ده‌ها سال دوری از وطن به وطن برگشتند با چه افتخاری در حرم سوم اهل بیت(ع) شهر مقدس شیراز رو به رو شدند. اینجاست که اصناف، بازاریان، کارمندان، دانشجویان، دانش آموزان، کشاورزان و کارگران، مردان و زنان و همه اقشار جامعه روحانی و غیر روحانی باید در مراسم تشیع جنازه این پیکرهای پاک حضور پیدا کنند و یک بار دیگر عظمت شهدا را به جهانیان نشان دهند و به رخ عالم کشند.
امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در هفته گذشته حادثه‌ای اتفاق افتاد که نیاز به تحلیل و بررسی دارد و بحمد الهی همه عناصر مختلف روی این قضیه تحلیل‌های مناسبی ارائه کردند، گفت: چند تن از دست اندرکاران نیروی دریایی آمریکا به آب‌های کشور ما نفوذ کردند و در همان لحظات اول مورد رصد نیروی دریایی سپاه قرار گرفتند و دستگیر شدند و قدرت نیروهای مسلح ما به‌ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران به جهانیان ارائه شد.
وی با تصریح اینکه این حرکت از جهات مختلف قابل بررسی است، افزود: اول اینکه آمریکا اوضاع و احوال ما را آن هم در آستانه اجرایی برجام تست و رصد می‌کند که اقتدار نیروی دریایی سپاه و قدرت روحی آنان و دستگیری اینان، متانت در برخورد با این‌ها همه برای جهانیان و آمریکا درس بود و پیام داد.

تحلیلی بر دستگیری و آزادی تفنگداران آمریکا در آب‌های ایران

آیت‌الله ایمانی نخستین پیام این حرکت را آمادگی رزمی نیروهای مسلح ما عنوان کرد و گفت:‌  دومین پیام اقتدار و توانمندی آنان در مقابل توطئه‌های دشمنان است. کسی که شهادت را پذیرفته است همه ایستادگی‌ها را خواه و ناخواه خواهد داشت و هیچ قدرتی نمی‌تواند با جمعیتی که مکتب شهادت را پذیرفته است به جنگ برخیزد و بالأخره اخلاق، انسانیت، ارزش‌های معنوی که در افکار و اندیشه جوانان ما متبلور است، به آ‌ن‌ها پیام داد.
وی بیان کرد: ما دیده‌ایم در همین ایام ماهیگیران بی گناه ما که نه دستگاه رصد و نه وسایل فنی دارند عبورشان به آب‌های سرزمینی دیگران می‌افتد و با آن‌ها چه می‌کردند اما ما با تفنگ دارانشان چه برخوردی از روی قدرت و از روی متانت و حرمت انسانی انجام دادیم و این‌ها در دل تاریخ به ثبت خواهد رسید و دنیا ناظر بی‌تفاوت نخواهد بود.
captcha