مستند دختر موهن به قرآن تولید شد
کد خبر: 3468606
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

مستند دختر موهن به قرآن تولید شد

گروه بین‌الملل: فیلم مستندی درباره «فرخنده»، دختر 27 ساله افغانی که سال گذشته به اتهام توهین به قرآن در افغانستان سوزانده شده بود، تولید شد.

مستند دختر موهن به قرآن تولید شد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، محمود الورواری، مجری برنامه «منارات» در شبکه ماهواره‌ای «العربیه»، اقدام به تولید فیلم مستندی درباره «فرخنده»، دختر 27 ساله افغانی که 28 اسفندماه 93 به اتهام سوزاندن نسخه‌ای از قرآن توسط ده‌ها مرد افغان به آتش کشیده شد، کرده است.

قسمت‌هایی از این فیلم که قرار است عصر امروز، 29 دی‌ماه، از شبکه ماهواره‌ای «العربیه» پخش شود، در شهر کابل تصویربرداری شده است.

محمد الورواری در این باره گفت: این فیلم مستند، داستان دختر افغانی را به تصویر می‌کشد که به اتهام سوزاندن قرآن از سوی ده‌‌ها مرد در خیابان مورد حمله قرار گرفت و سنگسار شد و سپس جسد وی به آتش کشیده شد.

وی افزود: این فیلم مستند تعصب دینی نسبت به زنان را افشا می‌کند و هشداری قوی نسبت به تکرار این گونه حوادث است.

«فرخنده»، دختر 27 ساله افغانی است که 28 اسفندماه 93 به اتهام سوزاندن نسخه‌ای از قرآن به دست ده‌ها مرد افغان در نزدیکی مسجد «شاه دوشمشیره» در مرکز کابل به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و جسد وی پس از به آتش کشیده‌شدن از سوی مهاجمان در داخل رودخانه انداخته شد.

برای اطلاع بیشتر از خبر مربوط به این حادثه اینجا کلیک کنید!

captcha