وجود ۳۵ هدف کمّی مربوط به ایثارگران در ۵ سرفصل برنامه ششم توسعه
کد خبر: 3468615
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
سردار انصاری خبر داد:

وجود ۳۵ هدف کمّی مربوط به ایثارگران در ۵ سرفصل برنامه ششم توسعه

گروه جهاد و حماسه: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در برنامه قانون ششم توسعه، ۳۵ هدف کمّی مربوط به ایثارگران به تفکیک در ۵ سرفصل گنجانده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر دوشنبه، 28 دی‌ماه در یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران، با اشاره به ارائه کتابچه برنامه ششم توسعه از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با تدوین برنامه ششم توسعه و بنا بر سازماندهی که در دولت انجام شد، شوراهای مختلفی تشکیل شدند که کمیته ایثارگران نیز ایجاد شد.
وی ادامه داد: در آن کمیته برنامه‌های ایثارگران به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات جداگانه‌ای برای ایثارگران در برنامه ششم توسعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارائه شد و در کتابچه‌ای که روز گذشته توسط رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، در فصل امور اجتماعی، ۶ صفحه به ایثارگران اختصاص یافته است که اهداف کمّی 35 گانه و اهداف، چالش‌ها، سیاست‌ها و راهبردها در حوزه ایثارگران تشکیل شده است.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره بخش مربوط به ایثارگران که در برنامه ششم توسعه ذکر شده است، گفت: در این بخش شاخص‌های ایثارگران، چالش‌های پیش روی آنان، اهداف و راهبردهای مربوط به ایثارگران در نظر گرفته شده است.
سردار انصاری افزود: در برنامه ششم توسعه، ۳۵ هدف کمّی مربوط به ایثارگران به تفکیک در ۵ سرفصل گنجانده شده است. از این ۳۵ هدف، ۱۱ هدف آموزشی و فرهنگی، ۹ هدف ترویجی، ۶ هدف بهداشت و درمان، ۷ هدف معیشتی و رفاهی و ۲ هدف نیز مربوط به اشتغال ایثارگران هستند.
وی همچنین به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در این ماده قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای دوره زمانی برنامه ششم تنفیذ شده است که در حقیقت با این تنفیذ حداقل 12 حکم از احکام مندرج در این قوانین از جمله سلامت و بیمه ایثارگران، وام بانکی، رزمندگان فاقد صورت سانحه، عوارض گمرکی و سهمیه ایثارگران در دانشگاه‌ها دیده شده است.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره روز بزرگداشت شهید گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکیدات ویژه‌ای در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا دارند و ما نیز به تبعیت از ایشان و به واسطه رهنمود‌ها و تدابیرشان، در همین راستا حرکت می‌کنیم.
انصاری افزود: از سال ۱۳۹۲ برنامه‌های مربوط به بزرگداشت روز شهید برگزار شد و امسال سومین سالی است که این برنامه‌ها اجرا خواهند شد. تا پیش از سال ۹۲، روز شهید بیشتر مناسبتی تقویمی بود و مردم آشنایی چندانی با آن نداشتند. در آن سال و با برگزاری مراسم روز شهید، میزان آشنایی مردم با این روز از یک درصد به ۱۷ درصد افزایش یافت و پس از برگزاری این مراسم در دومین سال نیز این آشنایی به 36 درصد افزایش یافت.
وی با تاکید بر لزوم متفاوت‌تر بودن مراسم مربوط به روز شهید در سال جاری گفت: باید تلاش شود تا با برنامه‌های متفاوت‌تر و جذاب‌تر، میزان آشنایی عموم جامعه را با روز شهید افزایش دهیم. در سال گذشته از طریق رسانه‌ها و ظرفیت‌های موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌ها برای شناساندن این روز اقدام شد. امسال علاوه بر این رویکرد‌ها، از بستر شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌شود و تلاش می‌کنیم تا از طریق بسیج و مساجد، مراسم ویژه این روز بیشتر محله محور شود.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با ذکر برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری مراسم ویژه روز شهید، از مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران خواست بیش از پیش محوریت برگزاری این روز را در دستگاه‌های مربوط به خود را برعهده بگیرند و هر وزارت خانه بر اساس محورهای اسلامی خود یک برنامه دستگاهی برای روز بزرگداشت شهدا داشته باشند.

captcha