سیاست سازمان حج و زیارت در بزرگ کردن کاروان‌های عتبات چیست؟
کد خبر: 3469324
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷
اوحدی تشریح کرد:

سیاست سازمان حج و زیارت در بزرگ کردن کاروان‌های عتبات چیست؟

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت، کاهش هزینه‌ها را دلیل اتخاذ رویکرد جدید سازمان حج و زیارت در افزایش تعداد کاروان‌های عتبات عالیات از 38 نفر به 80 و 120 نفر اعلام کرد.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح سیاست جدید سازمان حج و زیارت در خصوص بزرگ کردن کاروان‌های عتبات (از 38 نفره کنونی به 80 و 120 نفره) پرداخت.

وی اعلام کرد: کاروان‌های عمره و حج تمتع ما 115 تا 165 نفره است و برای هر کاروان یک مدیر و یک روحانی حضور دارد؛ در حالی که کاروان‌های عتبات ما 38 نفره هستند که با مدیر و روحانی کاروان، هر کاروان شامل 40 نفر می‌شود. پس از بررسی‌های انجام شده در سازمان حج و زیارت به این نتیجه رسیدیم که برای هر 38 نفر زائر عتبات همراهی یک مدیر و یک روحانی آن هم در سفری که مانند حج و عمره اعمال خاصی ندارد و فقط زیارت است، صرفاً باعث بالا رفتن هزینه سفر می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: لذا برای مدیریت قیمت تمام شده سفر عتبات تصمیم گرفته شد که کاروان‌ها 80 نفره و یا 120 نفره شوند و هر کاروان یک روحانی و یک مدیر داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که با اجرای این طرح چقدر از هزینه سفر به عتبات عالیات کاهش پیدا خواهدکرد؟ گفت: در حال بررسی این مسئله هستیم؛ معاون سازمان حج و زیارت و مدیر عامل شمسا طی سفری به عراق به بررسی این مسئله نیز پرداخته‌اند که با بازگشت آنها تصمیم قطعی در خصوص هزینه سفر گرفته خواهدشد.

captcha