اقتصاد مقاومتی نیازمند یک قرارگاه است/ انتقاد از به حاشیه راندن جوانان مذهبی
کد خبر: 3469376
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
آیت‌الله ایمانی:

اقتصاد مقاومتی نیازمند یک قرارگاه است/ انتقاد از به حاشیه راندن جوانان مذهبی

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان فارس بر لزوم توجه و توسعه اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یک قرارگاه نیاز دارد و یک پازل است که باید تمام جزئیات این نقشه و پازل در جای خود قرار گیرد تا اقتصاد مقاومتی جواب دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، دوم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به آیه 10 سوره توبه «لاَ يَرْقُبُونَ فِي مُؤْمِنٍ إِلاًّ وَلاَ ذِمَّةً وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ؛ در باره هيچ مؤمنى مراعات خويشاوندى و پيمانى را نمى‏كنند و ايشان همان تجاوزكارانند»، گفت: کفار در مقابل مومنان اینچنین نیستند که به عهد و پیمانشان پایبند باشند لذا مواظب بعد از عهد و پیمان باشید.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور که در ارتباط با آغاز رفع تحریم‌ها و عملیات اجرایی برجام نامه‌ای به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب فرستاده بودند،‌ معظم‌له نامه‌ای با یک مقدمه و 5 بند مرقوم فرمودند و در مقدمه ایشان از زحمات و تلاش دست‌اندرکاران و همه کسانی که امر مذاکرات را در این مدت طولانی دنبال کردند، قدردانی کرده و اعلام خشنودی از عقب نشینی دشمن در مقابل خواسته ملت ایران کردند.
آیت‌الله ایمانی به بند یک و 5 این نامه اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که در این دو بند آمده، مبتنی بر این است که بعد از انعقاد قرارداد در مقابل موضع‌گیری‌های دشمن و عهدشکنی‌های آنان و آنچه او بعد از این حالت عکس العمل نشان می‌دهد هوشیار باشیم و مورد توجه و دقت ما قرار گیرد.

خط قرمز برای رقیب معنا ندارد
وی با تصریح اینکه دشمن خطوط قرمز را رعایت نمی‌کند و به دنبال منافع و مصالح خویش است و برای او خط قرمزی در مقابل رقیب معنا ندارد، گفت: رهبر معظم انقلاب در همین دیدار دست‌اندرکاران انتخابات، به مناسبت به نکته‌ای اشاره کردند ؛ فعالیت و اقدام به موقع و تلاش فرزندان سپاه که 10 تفنگدار آمریکایی را در آبهای سرزمینی نزدیک جزیره فارسی دستگیر کردند و بعد هم با توجه به مسائل و مطالبی که باید انجام بگیرد و آنان را در آبهای آزاد جهانی و بین‌المللی رها کردند.
امام جمعه شیراز ادامه داد:‌ رهبر معظم انقلاب فرمودند من کار فرزندان سپاه را تأیید و حمایت خودم را اعلام می‌کنم. چون آمریکا از خط قرمز عبور کرد. خط مرزی که تعیین می‌شود هر کس که از آن عبور کرد باید با او برخورد شود و بعد می‌فرماید سیاسون هم باید از فرزندان سپاه یاد بگیرند که آمریکا هر گاه از خط قرمز عبور کرد جلو او را بگیرند زیرا عادت آمریکا عبور از خط قرمز است لذا ما باید هوشیار باشیم همانگونه که فرزندان سپاه در دریا هوشیار بودند، نخبگان و سیاسون ما هم در مواضع سیاسی که آمریکا اعلام می‌کند اجازه ندهند او از خط قرمز عبور کند.

موفقیت نسبی در مذاکرات حاصل هزینه‌های سنگینی است که ملت ایران ادا کرد

آیت‌الله ایمانی با اشاره به دیگر نکات بندهای مختلف نامه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: این موفقیت نسبی حاصل هزینه سنگینی است که ملت ایران در این دوران ادا کرد. شهدایی که تقدیم کرد، زجرهایی که در این مدت ملت ایران کشید. تحریمهایی که خود دشمن می‌گفت تحریم‌های فلج کننده و تحریم‌هایی که تاکنون سابقه نداشته در دنیا علیه یک کشور اعمال کنند، علیه این کشور اعمال کردند.
وی با تأکید بر اینکه این موفقیت چیزی نبوده که آمریکا صدقه سری به ما بدهد بلکه این حاصل مقاوت و ایستادگی مردم و تیم مذاکره‌کننده بوده است،‌ گفت: این حاصل ایستادگی تمام مردم اعمّ از مسئولین و طبقات عادی جامعه بوده و بعد رهبر معظم انقلاب استنتاج می‌کنند که مقاومت در مذاکره هم اثرگذار است یعنی آنچه که در مذاکره هم ما به‌دست می‌آوریم نتیجه مقاومت است.

مقاومت تنها در میدان جنگ سخت مطرح نیست

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: مقاومت تنها در میدان جنگ سخت مطرح نیست بلکه همه جا باید ایستادگی کرد و مقاومت داشت و در میدان ایستاد تا به پیروزی نهایی نزدیک شد و رهبر معظم انقلاب این نکته را داشتند که خیال نکنند که آمریکا از روی لطف چیزی به ما داده است. نه این بخشی از حقوقی است که ملت با ایستادگی و مقاومت از آمریکا پس گرفته است.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با طرح این سئوال که تحریم‌ها برداشته شده اما آیا گشایشی در مسئله معیشت و اقتصاد مردم با رفع این تحریم‌ها حاصل می‌شود یا اینکه این مسئله با برنامه‌ریزی، مدیریت و کار و تلاش به دست می‌آید؟ گفت: مسئولان باید با مدیریت و برنامه‌ریزی و تلاش در راستای اقتصاد مقاومتی کار کنند تا وضع مردم بهتر شود.

بیش از 60 درصد مشکلات اقتصادی ما نتیجه سوء مدیریت است

وی تصریح کرد:  مقام معظم رهبری این نکته را در دیداری که با کارگزاران انتخابات داشتند مطرح فرمودند که تحریم 20 الی 40 درصد در مشکلات اقتصادی ما نقش داشته است و بقیه مشکلات اقتصادی ما یعنی بیش از 60 درصد نتیجه سوءمدیریت و کمبود برنامه ریزی و عدم توجه جدی به اقتصاد مقادومتی است.
آیت‌الله ایمانی، با تصریح اینکه اقتصاد مقاومتی یک قرارگاه نیاز دارد و یک پازل است که باید تمام جزئیات این نقشه و پازل در جای خود قرار گیرد تا اقتصاد مقاومتی جواب دهد، گفت: باید یک فرمانده بصیر و دلسوز این مسئولیت را به عهده بگیرد و برای هر بخشی از اقتصاد مسئولی دلسوز بگذارند تا بتواند این رکود و سختی و مشکلات را از سر راه بردارند.
وی با تأکید بر اینکه ما احتیاج به مدیریت داریم،‌ گفت: من بارها این معنا را به مسئولین استان گفته‌ام که اگر مسئولین استان ما با تدبیر و برنامه دلسوزی داشتند، هیچ وقت اجازه نمی‌دادند کارخانه‌ای تعطیل شود و می‌توانستند در استان اصلاحش کنند. من می‌دانم که می‌گویم. می‌توانستند و اگر با تدبیر و برنامه‌ریزی کار شده بود امروز ما در صادرات لااقل به جنوب خلیج فارس موفقیت‌های فراوانی داشتیم لذا ما برنامه می‌خواهیم و مدیریت ما ضعیف است، البته عواملی مثل بانک‌ها، تحریم، قاچاق و فرار از مالیات هم هست و ما انکار نمی‌کنیم.
آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: اساساً انتخابات مجلس و خبرگان و شوراها، همه برای این است که به راهکار قانونی برسیم. یعنی اینکه مدیریت جامعه بر اساس قانون باشد و طبیعتاً باید دست اندرکاران انتخابات خودشان حرکت قانونی داشته باشند.

تشویش اذهان عمومی و بدبین کردن مردم به نتیجه انتخابات، غلط است
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نهادهای قانونی نباید مورد هتک و ایذاء قرار بگیرند و شخصیت نهادهای قانونی زیر سئوال ببرند، گفت: تشویش اذهان عمومی و ناامید کردن مردم و همچنین بدبین ساختن آنها به نتیجه انتخابات غلط است و این‌ها کارهایی است که دشمنان ما در طول این 37 سال انجام دادند و دارند انجام می‌دهند لذا ما باید هوشیار باشیم و اجازه این معنا را ندهیم.
وی تأکید کرد: انتخابات باید با حضور حداکثری همه مردم انجام شود و کسانی انتخاب شوند که ان شاء‌الله بتوانند مقابل قدرت‌های استکباری جهان بایستند و قدرت نه گفتن در مقابل آنان داشته باشند.

انتقاد از به حاشیه راندن جوانان مذهبی
آیت‌الله ایمانی همچنین، از به حاشیه راندن جوانان مذهبی و متدین انتقاد کرد و گفت: برای چندمین بار رهبر معظم انقلاب سفارش جوانان مومن و متدین کردند  اما متأسفیم که در عرصه‌های مختلف بچه‌های مذهبی را به حاشیه می‌رانند. با صحبت‌ها در بعضی از ادارات فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان را به شکلی برخورد می‌کنند، در بعضی از دانشگاه‌ها مجموعه‌هایی که به نام مجموعه ارزشی است تحت فشار قرار می‌دهند و آن‌ها را مورد استهزاء قرار می‌دهند و به حاشیه می‌رانند، در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند اینها جوانان سینه چاک انقلابند.
وی اضافه کرد: این جوانان کسانی هستند که هر وقت خطری احساس شوند می‌آیند. مشاهده کردیم که در تشییع جنازه شهدا چگونه آمدند و چه قدمی برداشتند. چرا ما این سرمایه‌ها را از دست می دهیم و برچسب‌های ناچسب به آنها می‌زنیم. فرمودند حمله به سفارت انگلیس و عربستان غلط بوده اما چرا این اشتباه را پای بچه مذهبی‌ها بنویسیم؟ این‌ها حرکت‌های مشکوکی است که بعد از مدتی قصه آن معلوم می‌شود که چه دست‌هایی در این قضایا حضور داشته و ما بدون مطالعه فرزندان انقلاب را متهم می‌کنیم. فرزندانی که باید در مقابل دشمن سینه سپر کنند آنها را تندرو خطاب می‌کنیم و می‌خواهیم این‌ها در جامعه منزوی شوند در حالی که باید این سرمایه‌های انقلاب را حفظ کرد.
امام‌جمعه شیراز در پایان به تشییع باشکوه پیکرهای شهدای گمنام تازه تفحص شده در استان فارس اشاره کرد و گفت: زبان قادر بر بازگو کردن حضور مردم استان فارس از این میزبانی که نسبت به لاله‌ها داشتند، نیست و همین جا از همه مردم استان قدردانی می‌کنم.
captcha