طرح جهاد تربیتی - اخلاقی مدیران مدارس علمیه برگزار می‌شود
کد خبر: 3469576
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

طرح جهاد تربیتی - اخلاقی مدیران مدارس علمیه برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه از اجرای طرح «جهاد تربیتی - اخلاقی مدیران، معاونین و اساتید مدارس علمیه سراسر کشور» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن حسینی، با اشاره به اهمیت اخلاق و تهذیب طلاب گفت: از دیرباز تهذیب به عنوان رکن رکین در نظام حوزه‌های علمیه مطرح بوده به طوری که همه اعضاء این صنف با جایگاه‌های مختلف در قبال این هدف متعالی مسئول بوده و از عالی ترین مقامات تا طلبه مبتدی همه خود را در این عرصه وظیفه‌مند می‌دانند.
وی افزود: از سوی دیگر پرداختن جدی به تقویت بعد معنوی و اخلاقی طلاب مستلزم اقدامی هماهنگ و برآمده از تخصص و تجربه است که در این زمینه می بایست از منابع دینی ، ارشادات و هدایت های علمای گرانقدر اخلاق که به سر منزل رسیدگان این راه هستند، استفاده گردد.
مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب ادامه داد: دفتر امور تربیت اخلاقی در همین راستا و برای رسیدن به اهداف و ماموریت های خود، اقدام به برنامه ریزی و تدوین سند چشم انداز جامعی نموده است که  البته در این سند بیش از 20 عنوان شده است که در یک برنامه زمان‌بندی شده اجرا خواهد شد.
وی یادآورشد: امروزه امر تربیت اخلاقی طلاب نیازمند بسترهایی است که باید با هماهنگی همه اعضا و مجموعه حوزه به سرانجام برسد، که درهمین زمینه و برای  تربیت طلابی مهذب ،پرتلاش و کار آمد در عرصه‌های گوناگون،  طرحی با نام «جهاد تربیتی – اخلاقی مدیران ، معاونان و اساتید» به عنوان  یکی از برنامه های چشم انداز اخلاقی حوزه تدوین و هم اکنون فاز اول آن که مربوط به مدیران محترم مدارس علمیه است در حال انجام است.
حسینی، با تاکید براینکه مدیران مدارس علمیه دارای  نقشی بسیار مهم و کلیدی  در تربیت و تهذیب طلاب هستند،بیان داشت: بدون هیچ شکی مدیران محترم مدارس در خط مقدم این جهاد عظیم هستند.
مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب، در خصوص طرح «جهاد تربیتی – اخلاقی مدیران» اظهار داشت:در این طرح دفتر امور تربیت اخلاقی بر آن است تا با توجه به نیاز های موجود در حوزه مدیریت اخلاقی و آسیب شناسی های انجام شده در این عرصه ، راهکارهای بنیادین و عملیاتی تربیت اخلاقی را در حوزه مدیریت مدارس علمیه با تاکید و توجه بر ظرفیت هایی که یک مدیر در اختیار دارد تدوین و با ارائه دستورالعمل و آیین نامه اجرایی ، مدیران مدارس علمیه را در ایجاد این رویکرد و به وجود آوردن فضای غالب تربیتی –  اخلاقی همراهی نماید.
وی با تاکید براینکه مهارت افزایی، هم اندیشی و ایجاد رابطه پایدار معاونت تهذیب با مدیران محترم مدارس علمیه، هدف اصلی این طرح است،گفت: برگزاری همایش سالانه، تجلیل از مدیران برتر تربیتی - اخلاقی ، تجمیع تجارب و همچنین بازخورد گیری از دوره های برگزار شده از برنامه های این طرح می باشد.
حسینی، با بیان اینکه تدوین این طرح از مدت ها پیش و با استفاده از نظرات بزرگان حوزه، کارشناسان و متخصصان اخلاقی و مشاوره ای آغاز شده است ، اضافه کرد:  فاز اول طرح «جهاد تربیتی – اخلاقی مدیران ، معاونان و اساتید» که مرتبط با مدیران است هم اکنون در 10 استان کشور انجام شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تمام حوزه های استانی کشور را با این طرح پوشش دهیم .
وی نقش تربیتی مدیران، اخلاق مدیریت و مدیریت اخلاقی، شناخت نیازهای جوان و نوجوان و راهکارهای ارتباط باآنها و مبانی و قواعد تربیت اخلاقی در اسلام را از جمله موضوعات این طرح که در استان ها به صورت کارگاهی برگزار می شود عنوان کرد و یادآورشد: استقبال مدیران محترم مدارس در طول برگزاری این دورها بسیار عالی بوده و آمارها نشان از رضایت مندی 90 درصدی آنها دارد .
مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب، با تاکید بر اینکه بسته های محتوایی برای ارتباط مستمر با مدیران در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این طرح در گام های بعدی ضمن حفظ ارتباط قوی خود با مدیران، به انتقال تجارب و هم اندیشی با معاونان و اساتید مدارس علمیه ناظر بر سر فصل های این طرح خواهد پرداخت.

captcha