غذاهای اسراف‌شده در مکه میلیون‌ها نفر را سیر می‌کند/ قرآن چه می‌گوید؟
کد خبر: 3469737
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

غذاهای اسراف‌شده در مکه میلیون‌ها نفر را سیر می‌کند/ قرآن چه می‌گوید؟

گروه بین‌الملل: اسراف گناهی کبیره و آفتی اجتماعی است که به شکل‌های مختلف در جامعه نمود پیدا می‌کند، این فعل حرام امروز در مکه با حیف و میل غذاها در رستوران‌ها و مهمانی‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.


غذاهای اسراف‌شده در مکه میلیون‌ها نفر را سیر می‌کند/ قرآن چه می‌گوید؟

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Islamic News»، میزان غذایی که تنها در شهر مکه به هدر می‌رود می‌تواند 17 درصد کودکان گرسنه در 18 کشور در حال توسعه را سیر کند و برای سیرکردن میلیون‌ها گرسنه در جهان کافی است.

مدیرکل پروژه خیریه غذا در مکه در این باره گفت: با این میزان غذاهای حیف و میل شده می‌توان کودکان گرسنه زیادی در آفریقا، آسیا و کشورهای آمریکای لاتین را سیر کرد.

احمد المطرفی گفت: در این شهر غذایی که در یک عروسی معمولی هدر می‌رود برای سیر کردن 250 نفر کفایت می‌کند.

وی افزود: در طول تعطیلات، 24 هزار نفر با باقی مانده غذای عروسی‌ها و دیگر ضیافت‌ها اطعام شدند. این فقط غذایی است که از سالن‌ها و هتل‌های مکه جمع‌آوری شده و غذاهای هدررفته زیادی وجود دارد که ما اطلاعی از آن نداریم.

المطرفی گفت: شمار زیادی از مردم مکه کسی را از وجود غذای اضافی آگاه نمی‌کنند و پروژه خیریه غذا راه‌اندازی شده تا به مردم در مورد انسان‌های نیازمند اطلاع‌رسانی شود.

این در حالی است که در قرآن کریم و متون اسلامی بر لزوم دوری از اسراف و کمک به نیازمندان و اطعام فقرا بسیار تأکید شده که از آن جمله آیه 127 سوره طه «وَكَذَلِكَ نَجْزِي مَنْ أَسْرَفَ وَلَمْ يُؤْمِن بِآيَاتِ رَبِّهِ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَدُّ وَأَبْقَى: و اينگونه جزا مي‌دهيم كسي را كه اسراف كند و ايمان به آيات پروردگارش نياورد و عذاب آخرت شديدتر و پايدارتر است»، آیه 31 سوره اعراف «كُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ: بخوريد و بياشاميد و اسراف نكنيد كه خداوند مسرفان را دوست نمي‏‌دارد.» و آیه 28 سوره غافر «اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ كَذَّابٌ: خداوند كسي را كه اسرافكار و بسيار دروغگو است، هدايت نمي‌‏كند».

captcha