گسترش فضای قرآنی کشور؛ هدف راه‌اندازی دوره‌های شبانه دانشگاه علوم و معارف قرآن
کد خبر: 3469741
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عنوان کرد:

گسترش فضای قرآنی کشور؛ هدف راه‌اندازی دوره‌های شبانه دانشگاه علوم و معارف قرآن

گروه دانشگاه: سیدمحمد نقیب با بیان اینکه، مجوز برگزاری دوره‌های شبانه در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، مهرماه سال جاری از سوی شورای گسترش آموزش عالی به این دانشگاه داده شده است، هدف از راه‌اندازی این دوره‌ها را گسترش فضای قرآنی کشور دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، عنوان کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم مجوز برگزاری دوره‌های شبانه را مهر امسال، از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کرده است، گفت: بر اساس این مجوز، از سال آتی در تمام رشته‌هایی که هم اکنون در این دانشگاه دایر است، می‌توانیم در دوره شبانه دانشجو جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم از کنکور سال ۱۳۹۵ دانشجوی شبانه جذب کنیم، گفت: نگاه ما به دوره‌های شبانه نگاه مالی نیست و در پی گسترش فضای قرآنی کشور بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت مقاطع مختلف در دوره‌های روزانه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تکمیل است، با دایر کردن دوره‌های شبانه در پی دستیابی این مهم هستیم تا جا‌ماندگان و علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه بتوانند از این امکان استفاده کنند و این امر شامل تمام کسانی می‌شود که امکان تحصیل در دوره‌های روزانه برای آن‌ها فراهم نشده است.

نقیب عنوان کرد: بنا بر این است تا پس از بررسی شهریه دانشگاه‌هایی نظیر پیام نور و دانشگاه‌های غیر انتفاعی را بررسی کنیم و مبلغ شهریه دوره‌های شبانه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را سی تا چهل درصد کمتر از دانشگاه‌های دیگر تعیین کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: هم اکنون در مقطع دکتری این دانشگاه ۷ ظرفیت در دوره روزانه وجود دارد که با دایر شدن دوره‌های شبانه می‌توانیم ۷ دانشجو نیز در دوره شبانه این مقطع جذب کنیم.

سیدمحمد نقیب در پایان پیش‌بینی کرد، بیشترین استقبال از دوره‌های شبانه این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی صورت پذیرد.

captcha