افزایش 2 برابری شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) نسبت به سال گذشته
کد خبر: 3470413
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
نجفی‌قدسی خبر داد:

افزایش 2 برابری شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) نسبت به سال گذشته

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر دارالقرآن امام علی(ع) از افزایش بیش از دو برابری شرکت‌کنندگان در نهمین دوره مسابقات سراسری درالقرآن امام علی(ع) نسبت به دوره گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع)، با اشاره به برپایی نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن این دارالقرآن، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات مجموعاً دو هزار و 600 متسابق از سراسر کشور حضور دارند که این تعداد نسبت به سال گذشته که یک هزار نفر بوده است، ارتقا یافته است.
وی با اشاره به آمار تفکیکی این رقابت‌ها، ادامه داد: مسابقات با حضور 830 نفر در مقطع سنی زیر 16 و حدود هزار و 800 نفر در مقطع سنی بزرگسالان و به تفکیک رشته‌ها، 360 نفر در رشته قرائت ترتیل و 525 نفر در رشته قرائت تحقیق و سه هزار و 10 نفر در رشته حفظ کل قرآن، 265 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 450 نفر در رشته حفظ 10جزء، 440 نفر در رشته حفظ 5جزء، 250 نفر در رشته حفظ دوجزء برگزار می‌شود.
نجفی‌قدسی اظهار کرد: رقابت این مسابقات که از روز گذشته، پنجم بهمن‌ماه در در رشته‌های قرائت تحقیق بالای 16 سال و حفظ دو و پنج جزء زیر 16 سال در دو سالن مجزا و ویژه شرکت‌کنندگان تهرانی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه تهران برگزار شد تا هشتم بهمن‌ماه و میان سایر متسابقان استان‌ها ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به آیین اختتامیه این دوره از مسابقات، تأکید کرد: مراسم پایانی این دوره از مسابقات، جمعه، 9 بهمن‌ماه، ساعت 14 با حضور سایر مسئولان و فعالان قرآنی در یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.
captcha