کویت در زمینه آموزش قرآن به دانش‌آموزان کامبوجی همکاری می‌کند
کد خبر: 3471711
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

کویت در زمینه آموزش قرآن به دانش‌آموزان کامبوجی همکاری می‌کند

گروه بین‌الملل: انجمن بین‌المللی «الرحمة» وابسته به انجمن اصلاح اجتماعی کویت، طرحی را با عنوان «بالقرآن نحیا قلوبهم»(با قرآن قلب‌هایشان را زنده می‌کنیم) به منظور آموزش قرآن و علوم اسلامی به بیش از 1000 دانش‌آموز در کشور کامبوج(جنوب شرقی آسیا) راه‌اندازی کرد.

کویت در زمینه آموزش قرآن به دانش‌آموز کامبوجی همکاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه الکترونیک «الآن» کویت، «علی راشد»، رئیس دفتر انجمن بین‌المللی «الرحمة» در قرقیزستان و چین که اخیرا به کشور کامبوج سفر کرده است، در این باره گفت: طرح «بالقرآن نحیا قلوبهم»(با قرآن قلب‌هایشان را زنده می‌کنیم) تلاش می‌کند که زبان عربی، مسائل و احکام دین (علوم دینی) و حفظ قرآن کریم را به 1000 دانش‌آموز کامبوجی آموزش دهد.

وی با اشاره به این که یادگیری و آموزش قرآن پایه و اساس دین است، گفت: این طرح آموزشی به مدت سه سال خواهد بود و دانش‌آموزان در طول این سه سال، روزی سه ساعت و به مدت پنج روز در هفته، زبان عربی و مسائل و احکام دینی را فرا می‌گیرد و به حفظ قرآن کریم می‌پردازد.

علی الراشد گفت: انجمن بین‌المللی «الرحمة» همچنین، تلاش می‌کند که مهارت‌ فراگیران این طرح را با هدف مشارکت مؤثر و فعال آن‌ها در توسعه جامعه و سرعت‌بخشیدن به پیشرفت این کشورها از طریق توسعه نیروی انسانی تقویت کند و در تربیت کادری متشکل از مبلغان، امامان، واعظان و معلمان که نقش مهمی در پیشرفت جامعه برعهده دارند، همت گمارد.

وی تاکید کرد: این طرح همچنین، در اشاعه فرهنگ اسلامی و نهادینه‌کردن آموزه‌های اسلام در دل و جان شهروندان مسلمان کامبوجی سهیم خواهد بود و به تقویت روحیه برادری و همکاری میان مسلمانان و اهالی غیر مسلمان کشور کامبوج کمک خواهد کرد.

captcha