اعلام برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی + جداول
کد خبر: 3472610
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

اعلام برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی + جداول

گروه فعالیت‌های قرآنی: برنامه‌های نهمین دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نهمین دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از صبح امروز، 14 بهمن‌ماه طی برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای با حضور قاریان و حافظان ممتاز در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
براساس این گزارش، روند ارزیابی قاریان به این صورت است که باید سه تلاوت تحقیق و یک تلاوت ترتیل در حضور اساتید ارزیاب، داشته باشند و حافظان نیز در دو بخش«صحت حفظ» و «صوت و لحن، تجوید، وقف و ابتدا و صحت حفظ» مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
ارزیابی حافظان کل قرآن در این طرح از ساعت 10:30 امروز آغاز شده و ارزیابی قاریان نیز از ساعت 15 امروز آغاز و تا جمعه، 16 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. حافظان 20 جزء نیز روز جمعه حضور پیدا کرده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
در بخشی از آزمون‌هایی که برای حافظان در نظر گرفته شده است سه سوال از آیات مشابه توسط اساتید ارزیاب مطرح می‌شود و مجموع سوالات هشت صفحه است و در بخش دیگری این آزمون‌ها نیز پنج سوال از طرف اساتید ارزیاب مطرح می‌شود که مجموع سوالات 15 صفحه است.
در بخش قرائت نیز سه تلاوت تحقیق و یک تلاوت ترتیل انجام می‌شود که اولین تلاوت تحقیق امروز، 14 بهمن‌ماه بوده و شامل قطعه‌ای حداکثر 15 سطری است که به قید قرعه تعیین شده و 10 ساعت پیش از اجرا به قاری ارائه شده است.
همچنین دو تلاوت تحقیق دیگر در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام می‌شود که یکی از این تلاوت‌ها در مدت زمان پنج دقیقه اجرا می‌شود و قطعه مربوط، به قید قرعه تعیین شده و 10 دقیقه پیش از اجرا به قاری ارائه خواهد شد. تلاوت تحقیق سوم نیز شامل قطعه 30 سطری است که 10 روز پیش از اجرا به قاریان ارائه شده است.
بنابر این گزارش، تلاوت ترتیلی که توسط قاریان انجام می‌شود نیز پنج قطعه هفت سطری است که به قید قرعه تعیین شده و در اختیار قاری قرار می‌گیرد. تلاوت این دو قطعه فی‌البداهه و بدون مرور خواهد بود؛ این تلاوت در فضای استودیویی اجرا می‌شود.
یادآور می‌شود، تلاوت قاریان و حافظان در این دوره توسط 19 نفر از اساتید و داوران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

اعلام برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی + جداول
اعلام برنامه‌های دوره ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی + جداول


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
هاشم سلطانی نزاد
|
United States of America
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۰۰:۱۹
1
3
باسمه تعالی. ضمن تشکر از اهتمام کمیته هایی مثل "کمیته دعوت و اعزام قاریان" این سؤال مطرح است که افرادی که پس از گذراندن این خوان ها نماینده کشور عزیزمان و به عبارتی عضو تیم ملی قرآنی میشوند پس از کسب رتبه در این مسابقات په محلی از اعراب در کشوذ دست می یابند؟ اصلا آیا به عبارتی یتیم تر از آین افراد در کشور پیدا میشود؟ آقایان بیدار شوید. کمی آنطرف تر را هم ببینید؟ بررسی کنید که چرا رتبه اول مسابقات بین المللی تونس اکنون باید امام جماعت مسجدی در امارات باشد؟ آیا اشراف امت رسول الله راهی به جز به حان خریدن خطرات مسافرت برای احیای ارزشهای دینی نباید داشته باشند و آنها که به اسم دین بر مسند تصمیم گیری هستند سر در برف فرو ببرند؟ آیا تدوین آیین نامه حمایت از نخبگان قرآنی باید 4 سال مسکوت بماند و یک بار هم داد هیچ کدام از سر دمداران و مدعیان سرپرستی امور قران کشور در نیاید؟ آیا مورد عتاب رسول خدا گرفتن از حفظ پست و مقام آسانتر است؟
محمدعلی
|
Germany
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۱۳:۳۰
1
2
متاسفانه جایگاه قرآنیان و کار قرآنی در کشور ما تعریف شده نیست...چه کسی مسئول این امر است؟تا کی باید این نابسامانی را شاهد باشیم؟
تالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۱۷:۲۰
1
3
درود بر استاد سلطانی نژاد و سخن حق و استوارشان
آقایان مسئول چه خبر است!؟ آخر این همه دنگ و فنگ و هفت خوان ترتیب دادن برای چیست؟ بله اصل هدف خوب و مبارک است؛ اینکه افراد شایسته برای نمایندگی جمهوری اسلامی انتخاب شوند. اما شما را به خدا کمی هم سرتان را بالا کنید و از بالا به قضایا و واقعیتهای جامعه بنگرید. خداوکیلی الان حافظان قاریان برتر جمهوری اسلامی چه نقشی در تصمیم سازیها و تصمیم گیریهای کلان فرهنگی کشور دارند. اصلا جدای از این، قرآن شریف و مظلوم در کجای هندسه فرهنگی کشور است؟!
عیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۵ - ۱۷:۲۵
1
1
احسنت بر شما استاد سلطانی نژاد
دوستان قرآنی بنده هم مثل شما با اصل و نفس این کار موافقم اما باید قبول کنیم که این هم دیگر خیلی مته به خشخاش گذاشتن است. آقا چه خبره؟! مگه این عزیزان منتخب امتحانشون را پس ندادند.
از اینها گذشته اصلا فکر کردید چه هزینه ای برای برگزاری چنین دوره ای صرف شده و میشود؟! 19 استاد عزیزتر از جان فقط نظارت و ارزیابی میکنند که همه هم بحمدالله رده بین المللی دارند. خب به نظر شما یک روز داوری و ارزیابی عزیزان چقدر برای بیت المال آب میخوره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۶ - ۰۷:۰۱
2
2
فعلا آقایون مشغولند....فرصتی برای تفکر ندارند!
سید محمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۷ - ۰۷:۳۴
1
1
مسابقه کتاب خوانی راه امام
در سه سطح
1- ارشد و دکتری
2- کاردانی و کارشناسی
3- واحد خواهران و خانواده
با جوایزی به ارزش بیش از بیست میلیون ریال برای طلاب و خانواده های جامعه المصطفی مجتمع مشهد برگزار شد
مهلت تحویل پاسخنامه:25بهمن
این مسابقه به همت انجمن فرهنگی اجتماعی طاها، انجمن فرهنگی ابوخالد کابلی، انجمن فرهنگ و رسانه مبین و انجمن طنین سلامت برگزار گردید.
captcha