فرهنگسرای قرآن؛ میزبان مرحله نهایی مسابقات «سراج»
کد خبر: 3472787
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
15 و 16 بهمن؛

فرهنگسرای قرآن؛ میزبان مرحله نهایی مسابقات «سراج»

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله نهایی سومین مسابقه «سراج» ويژه جلسات قرآنی محلات شهر تهران، 15 و 16 بهمن‌ماه به میزبانی فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومين دوره مسابقات «سراج» ويژه جلسات قرآنی محلات شهر تهران، پنج‌شنبه و جمعه، 15 و 16 بهمن‌ماه با حضور 450 منتخب بانو و آقا در مرحله مقدماتی مناطق 22 گانه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.

این مسابقات در گروه‌های سنی برای سه گروه سنی زیر ۱۲ سال،۱۲ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال در رشته‌های قرائت و حفظ از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 20 با داوری سیدمحسن موسوی‌بلده، بهروز یاریگل، علی‌اکبر حنیفی، میرداماد، علی‌اکبر ملکشاهی، محمدرضا پورزرگری و سایر داوران بین‌المللی و کشوری در بخش آقایان و در بخش بانوان کاتب، الماسی، صحاف ، حوریه عقبایی، سمیه حاجعلی و دیانی برپا خواهد شد.

لازم بذکر است؛ در مرحله مقدماتی این مسابقات 16 هزار و 500 قرآن‌آموز از طریق استادان جلسات سنتی قرآن و یا مراجعه مستقیم به روابط عمومی فرهنگ‌سراهای مناطق ۲۲گانه تهران در این دوره از مسابقات سراج ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 9 هزار و 87 نفر از اول تا 10 بهمن‌ماه در فرهنگ‌سراها باهم به رقابت پرداختند.

یادآور می‌شود، مسابقات سراج به منظور تشکیل و ارتقای اطلاعات قرآنی استادان و شاگردان ممتاز جلسات، شناسایی استعدادهای قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی مناطق، حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی توسط سازمان فرهنگی هنری و با ستاد اجرایی فرهنگسرای قرآن راه‌اندازی شد.

همچنین فرهنگ‌سرای قرآن در خیابان قزوین، نرسیده به سه راه آذری، نبش خیابان شهید کاظمی واقع شده است.

captcha