توصیه حجت الاسلام پناهیان برای استفاده از اندیشه‌های دینی یک عالم
کد خبر: 3473024
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲

توصیه حجت الاسلام پناهیان برای استفاده از اندیشه‌های دینی یک عالم

کانون خبرنگاران نبأ: حجت الاسلام علیرضا پناهیان آثار منتشر شده آیت الله محمد شجاعی را سرشار از ابتکار دانست و گفت: مرحوم آیت الله شجاعی به مباحث اخلاق و عرفان اسلامی واقعا جان تازه ای بخشیدند، که اگر کسی می خواهد از اندیشه های دینی یک عالم که به روز می باشد استفاده کند حتما به کتابهای ایشان مراجعه کند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در حاشیه مراسم اربعین ارتحال آیت الله محمد شجاعی در گفتگو با خبرنگار کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، پیرامون آثار قلمی این استاد فقید گفت:مرحوم آیت الله محمد شجاعی آثار قلمی مختلفی دارند که بیشتر آثار ایشان در زمینه های اخلاق و عرفان اسلامی و مباحث تربیتی است.


http://8pic.ir/images/hl0c3251ejwujbvl6zra.jpg

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ادبیات غنی و نوآوری در آثار قلمی مرحوم آیت الله شجاعی بیان کرد: آنچنان که دین به ما هدایت و راهنمایی کرده مرحوم آیت الله شجاعی تولید علم نموده و معارفی که ایشان در کتابهایشان آمده همه سرشار از ابتکار و سرشار از ادبیات غنی و نو آوری است.

حجت الاسلام پناهیان در پایان افزود: مرحوم آیت الله شجاعی به مباحث اخلاق و عرفان اسلامی واقعا جان تازه ای بخشیدند، که اگر کسی می خواهد از اندیشه های دینی یک عالم که به روز می باشد استفاده نماید حتما به کتابهای ایشان مراجعه کند.

یاد آور می شود؛آیت الله محمد شجاعی مفسر قرآن و استاد اخلاق و عرفان اسلامی هفتم دی ماه در تهران به لقاء الله پیوست و پیکر مطهرشان بعد از تشیع در جوار حرم حضرت معصومه(س) در رواق مقبره شهید مفتح دفن گردید.مواعظ و مباحث اخلاقی این عالم ربانی در کتاب‌هایی همچون «مقالات» ، «ضیافت حقیقی»، «چراغ هدایت»، «طریق نظری تزکیه»، «طریق عملی تزکیه»، «معاد»، «رساله محبت»، «کیمیای وصال»‌، «بقیه‌الله» و «پنج رساله» منعکس شده است.

امیرمحسن سلطان احمدی

captcha