مساجد بریتانیا پذیرای غیرمسلمانان می‌‌شوند
کد خبر: 3473128
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

مساجد بریتانیا پذیرای غیرمسلمانان می‌‌شوند

گروه بین‌الملل: ده‌ها مسجد در سراسر بریتانیا در تلاش برای مقابله با تصورات منفی علیه اسلام و معرفی این دین به مردم، امروز و فردا، 17 و 18 بهمن، درهای خود را به روی غیرمسلمانان می‌گشایند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، بیش از 80 مسجد در برنامه «روز بازدید از مسجد من» که برای دومین سال پیاپی از سوی شورای مسلمانان بریتانیا برگزار می‌شود، مشارکت خواهند داشت.

مساجد بریتانیا پذیرای غیرمسلمانان می‌‌شوند

برنامه مشابهی سال گذشته برگزار شد که 20 مسجد در آن شرکت کردند و میزبان صدها بازدیدکننده در برنامه‌هایی مانند تورهای بازدید از مسجد، گفت‌وگو و نشست‌، شدند.

بسیاری از مساجد شرکت‌کننده در این برنامه در شهرهایی مانند لندن، بیرمنگام، منچستر، لیدز، گلاسکو و کاردیف هستند که جمعیت بزرگ مسلمان دارند. مساجد شهرهای بلفاست، پلیموث و کانتربری نیز امسال در این برنامه حضور دارند.

دو مسجد بزرگ بریتانیا؛ مسجد شاه جهان در شهرستان «ساری» و مسجد عبدالله کویلیام در لیورپول متعلق به اواخر قرن نوزدهم، نیز در این برنامه حضور دارند.

برخی دیگر از بزرگترین مساجد بریتانیا مانند مرکز فرهنگی اسلامی لندن، مسجد شرق لندن و مسجد مرکزی بیرمنگام نیز به معرفی اسلام و آموزه‌های آن خواهند پرداخت و فضایی فراهم می‌کنند تا بازدیدکنندگان نماز خواندن مسلمانان را مشاهده کنند و در یک تور بازدید از مسجد با فعالیت‌های جوامع اسلامی آشنا شوند.

مساجد بریتانیا پذیرای غیرمسلمانان می‌‌شوند

شورای مسلمانان بریتانیا در این باره اعلام کرد: روز درهای باز مساجد با هدف ایجاد فضایی برای مسلمانان به منظور برقراری ارتباط با هموطنان بریتانیایی، توضیح و معرفی عقاید اسلامی و آشنایی با جامعه اسلامی در ورای تیتر‌های خصمانه رسانه‌ها، برگزار می‌شود.

این شورا افزود: مساجد محلی همچنین از رهبران ادیان مختلف دعوت کرده‌اند تا با حضور در این برنامه، اتحاد و همبستگی را در شرایطی که جوامع دینی روزگار سختی را می‌گذرانند، نشان دهند.

این برنامه در حالی برگزار می‌شود که احساسات ضداسلامی و اقدامات اسلام‌هراسانه در بریتانیا طی یک سال گذشته رشد زیادی پیدا کرده است.

بنابر آمارهای پلیس انگلیس، جرایم ناشی از اسلام‌هراسی در طول 12 ماه (از تابستان 2014 تا 2015) 70 درصد افزایش یافته است.

captcha