رسانه‌ها فرهنگ قرض‌الحسنه را ترویج کنند
کد خبر: 3473351
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
اقدسی:

رسانه‌ها فرهنگ قرض‌الحسنه را ترویج کنند

گروه اجتماعی: سرپرست مؤسسه کوثر گفت: قرض‌الحسنه در قرهنگ قرآنی جایگاه بسیار والا و مهمی دارد بنابراین رسانه‌ها باید برای ترویج آن فعالانه وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مسعود اقدسی، سرپرست موسسه کوثر امروز، 17 بهمن ماه در نشستی خبری گفت: ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و از بین بردن ربا در بانکداری است.

وی اظهار کرد: خداوند در آیات ابتدایی سوره مبارکه حدید بعد از اینکه خودش را اول و آخر و خالق آسمان و زمین در شش دوره معرفی می‌کند به بحث قرض‌الحسنه اشاره دارد که نشانگر اهمیت فوق العاده قرض الحسنه در فرهنگ قرآنی است.

اقدسی ادامه داد: متاسفانه سهمیه بانکی برای منابع قرض الحسنه و ارزان قیمت در قم نسبت به استان های دیگر کمتر پرداخت می شود که با ام القرای بودن استان سازگاری ندارد و بیشتر مشتریان در ابتدای سپرده گذاری کمتر به مقوله قرض الحسنه توجه دارند.

وی تاکید کرد: باید در شورای فرهنگ عمومی استان به صورت مصوبه ای بر لزوم ترویج بیشتر فرهنگ قرض الحسنه در قم تاکید شود.

وی با اشاره به برنامه های دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: موسسه کوثر نقش فعالی در برگزاری این برنامه‌ها دارد که مشارکت در برپایی ایستگاه صلواتی در روز 22 بهمن، گل افشانی بیت امام راحل از جمله آن هاست.

اقدسی همچنین انتشار کتاب روزشمار انقلاب اسلامی از سال 42 تا پیروزی انقلاب را از دیگر برنامه‌های این موسسه برای پاسداشت دهه فجر و کمک به برپایی جشن دپیروزی انقلاب ر مساجد برشمرد.

وی با بیان اینکه تعداد شعبه‌های این موسسه به هشت عدد رسیده است افزود: این موسسه در زمینه پرداخت قرض الحسنه نقش فعالی دارد و بدون کارمزد و جریمه دیرکرد به ارایه وام به نیازمندان می‌پردازد.

captcha