امام سجاد(ع)؛ یکی از روشنگران قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 3473468
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
حجت‌الاسلام پورحسین‌فر:

امام سجاد(ع)؛ یکی از روشنگران قیام امام حسین(ع)

گروه اندیشه: معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی امام سجاد(ع) را یکی از روشنگران قیام امام حسین(ع) معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام ابراهیم پورحسین‌فر، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، صبح امروز 17 بهمن ماه در کارگاه معصوم‌شناسی 6 با محوریت امام سجاد(ع)، با اشاره به ابعاد مختلف زندگی امام سجاد(ع)، گفت: در سیره ائمه معصومین(ع) تفاوتی در روح و سبک زندگی و سلوک سیاسی وجود ندارد و مواردی که ما مشاهده می‌کنیم به دلیل اقتضائات زمانی است.
وی با اشاره به شرایط امام سجاد(ع) در روز عاشورا، افزود: اگر به شرایط امام سجاد(ع) در روز عاشورا بنگریم به معنای ناتوانی امام نیست، بلکه حادثه‌ای بود و ایشان بعد از این واقعه در نقاهت بودند و این نگاهت نیز مصلحتی بود.
پورحسین‌فر امام سجاد(ع) را به عنوان پیام‌آور کربلا معرفی و تصریح کرد: ایشان یکی از روشنگران قیام امام حسین(ع) هستند.
وی تصریح کرد: از مهمترین عواملی که انسان را به سوی انجام عبادات بیشتر فرا می‌خواند، چشیدن طعم شیرین عبادت است و اگر انسان به مرتبه‌ای از کمال برسد که حلاوت عبادت را در اعماق وجود خود حس کند، هرگز وقت خود را در امور دیگر صرف نخواهد کرد.
پورحسین‌فر گفت: طبیعی است که امام سجاد(ع) با آن مقام بلند معنوی و غرق بودن در اقیانوس بی‌کران یاد خداوند و لبریز بودن وجود او از حلاوت ذکر حق، بیشتر وقت خود را به عبادت بپردازد.
وی ادامه داد: امام زین العالدین(ع)همانطور که در عبادت‌های فردی زبان زد عام و خاص بود، در عبادات اجتماعی نیز، همه را به حیرت واداشته و خدمت به خلق، به‌خصوص دستگیری و دلجویی از نیازمندان را زینت‌بخش رفتار خود قرار داده بود.
captcha