تکریم چهره‌های قرآنی را جدی‌تر بگیریم
کد خبر: 3473472
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
مدرس و پیشکسوت قرآنی استان یزد:

تکریم چهره‌های قرآنی را جدی‌تر بگیریم

گروه چهره‌ها: صباغ، مدرس و قاری قرآن استان یزد معتقد است مشابه همایش تکریم چهره‌های قرآنی باید برای تمامی اقشار از جمله قرآنیان آموزش و پرورش، قرآنیان نیروهای مسلح و... با جدیت بیشتری برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمدحسین صباغ، مدرس و قاری قرآن، متولد 1341 در استان یزد است که به دلیل 32 سال سابقه در حوزه قرائت قرآن در دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی تجلیل خواهد شد.
وی بازنشسته نیروی انتظامی است و چند سالی است که جلسه قرآن با حضور بازنشستگان نیروی انتظامی استان یزد را که به صورت چرخشی و در منازل بازنشستگان برگزار می‌شود، اداره می‌کند. 
مشابه همایش تکریم چهره‌های قرآنی برای تمامی اقشار برگزار شود
وی که ورود خود به جلسات قرآن را مربوط به سال 58 می‌داند، عنوان می‌کند: تحصیلات ابتدایی خود را در شهرستان گلپایگان بودم و در کلاس قرآن دو نفر از روحانیونی که از قم آمده بودند، شرکت می‌کردم و این کلاس قرآن مقدمه‌ای برای انس من با قرآن شد. اما سال‌هایی که مشغول به تحصیل بودم در جلسات قرآن شرکت نکردم و از سال 58 بود که وارد جلسات قرآن شدم.
این مدرس قرآن اظهار می‌‌کند: در سال‌های بعد از انقلاب، استاد «مجاهد» که از شاگردان استاد «مولایی» و از هم‌دوره‌‌ای‌های استاد «خدام‌حسینی» و استاد «فولادی» بود جلسه قرآنی را در منزل برپا کرده بود که من نیز به این جلسات قرآن می‌رفتم و از محضر ایشان کسب فیض می‌کردم. از سال 61 نیز با استاد «حاج‌یوسفی» از اساتید قرآن یزد آشنا شدم و از سال 61 نیز با استادان مرحوم «علی اربابی» و «سیدمحسن خدام‌حسینی» آشنا شده و دورادور از محضر ایشان استفاده کردم.
مشابه همایش تکریم چهره‌های قرآنی برای تمامی اقشار برگزار شود
صباغ درباره فعالیت‌های قرآنی خود در طول دهه 60 می‌گوید: سال 62 در مسابقات قرآن رتبه دوم را کسب کردم و استاد «کریم منصوری» نیز در همان مسابقات رتبه اول را به دست آورد. سال 63 نیز در مسابقات قرآن اوقاف که آن سال در سنندج برگزار می‌شد جزو قاریانی بودم که برای اعزام به حج تمتع در قالب کاروان قرآنی نور انتخاب شدم و به همراه استاد «تقوایی» از یزد در قالب کاروان نور به حج تمتع مشرف شدیم.
وی ادامه می‌دهد: سال 64 نیز مسابقات بین شهربانی‌‌ها و کمیته‌ها برگزار شد که در آن سال نیز رتبه اول را به دست آوردم و در سال 72 بعد از ادغام نیروی انتظامی در مسابقات قرآن نیروهای مسلح، رتبه دوم را کسب کردم و در سال 74 نیز در مسابقات قرآن کمیته های انقلاب اسلامی اول شدم.
این مدرس قرآن که از سال 71 عضو گروه تواشیح ذوالفقار یزد بوده است، اظهار می‌کند: در آن سال، بنده تک‌خوان گروه ذوالفقار بودم که به اجرای برنامه در محضر مقام معظم رهبری پرداختیم. در سال 92 نیز به عنوان نخبه قرآنی نیروهای مسلح استان یزد انتخاب و تجلیل شدم و طی این سالها جلسات قرآن متعددی برای دانش‌آموزان، فرهنگیان، نیروهای مسلح و... برگزار کرده و به آموزش قرآن پرداختم.
مشابه همایش تکریم چهره‌های قرآنی برای تمامی اقشار برگزار شود

وی می‌گوید: در گذشته جلسه قرآن ثابت داشتم، اما به این دلیل که نظامی بودم به استان هرمزگان منتقل شدم، جلسه قرآن بنده نیز تعطیل شد. اما از همان سال‌ها آموزش قرآن را دنبال کرده و از هر فرصتی برای آموزش قرآن به اقشار مختلف استفاده می‌کنم. بیشترین همکاری را با سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه داشته‌ام.
وی در این بخش از سخنان خود با اشاره به همایش تکریم چهره‌های قرآنی که به همت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود، عنوان می‌کند: برگزاری چنین همایش‌هایی بسیار ارزشمند و موثر است و معتقدم برگزاری چنین همایش‌هایی باید در قشرهای مختلف تداوم داشته باشد و به عنوان مثال برای قرآنیان نیروهای مسلح، قرآنیان آموزش و پرورش و... نیز مشابه این همایش‌ها برگزار شود.
مشابه همایش تکریم چهره‌های قرآنی برای تمامی اقشار برگزار شود
وی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از اساتید و پیشکسوتان قرآنی می‌گوید: حمایت از اساتید و چهره‌های قرآنی شامل حمایت‌های مادی و معنوی می‌شود که در بحث مادی متأسفانه این حمایت‌ها صفر است و در بحث معنوی هم لازم است اقدامات بیشتری از جمله برگزاری همایش‌هایی مانند همایش تکریم چهره‌های قرآنی و... با جدیت دنبال شود تا اساتید و چهره‌های قرآنی بدانند که مسئولان قرآنی کشور به فکر آنها هستند؛ البته این حمایت‌ها نباید فقط برای اساتید و پیشکسوتان باشد بلکه جوانان قرآنی نیز باید مورد حمایت قرار گیرند تا انگیزه بیشتری برای فعالیت پیدا کنند.
مشابه همایش تکریم چهره‌های قرآنی برای تمامی اقشار برگزار شود
صباغ با اشاره به کسب رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن در سال 94 توسط مرحوم حسن دانش می‌گوید: زنده‌یاد حسن دانش عنوان می‌کرد که 13 سال در مسابقات قرآن شرکت کرده است تا رتبه اول مسابقات بین‌المللی را به دست آورد. در کنار مسابقات قرآن، جلسه‌داری را نیز با جدیت دنبال می‌کرد اما فعالیت این جوان قرآنی آنطور که باید دیده نمی‌شد در حالی که اگر در رشته‌های ورزشی یک ورزشکار دو سال کار کند بیش از اینها شناخته می‌شود و مورد حمایت‌های مادی و معنوی قرار می‌گیرد.
وی در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تکریم قهرمانان قرآنی، عنوان می‌کند: به فرموده مقام معظم رهبری، اگر می‌خواهیم، قرآن گسترش پیدا کند باید قهرمانان قرآنی را تکریم کنیم؛ امیدواریم این اتفاق در جامعه قرآنی رخ دهد. 
دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی جمعه 23 بهمن‌ماه به همت سازمان دارالقرآن الکریم در تهران برگزار می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدصادق فلاحتی-یزد
|
Germany
|
۱۳۹۴/۱۱/۱۸ - ۱۳:۲۸
0
0
باعرض سلام واحترام به جامعه قرآنی کشور
آرزوی موفقیت وسربلندی هرچه بیشترجناب استاد صباغ راازدرگاه باریتعالی خواستارم.
captcha