جمعیت «اهل حدیث» از تکفیری‌ها حمایت نمی‌کند
کد خبر: 3474440
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
عالم پاکستانی:

جمعیت «اهل حدیث» از تکفیری‌ها حمایت نمی‌کند

گروه بین‌الملل: قائم‌مقام جمعیت اهل حدیث پاكستان در ديدار با وابسته فرهنگی ایران در لاهور گفت: این جمعیت هرگز از تکفیری‌هایی چون طالبان، القاعده و داعش حمایت نکرده و اقدامات گروه‌های تروریستی را به شدت محکوم می‌کند.

ادیت‌شده//جمعیت اهل حدیث پاکستان از تکفیری‌هاحمایت نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اکبر برخورداری، وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور پاكستان با مولانا زبیر احمد ظهیر، قائم‌مقام جمعیت اهل حدیث و رئیس تحریک دفاع از حرمین شریفین، ديدار و درباره گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو كرد.

مولانا زبیر احمد ظهیر، در اين ديدار با انتقاد از فعاليت‌ گروه‌های تكفيری گفت: جمعیت مرکزی اهل حدیث، هرگز از گروه‌های غیرقانونی چون طالبان، القاعده، داعش و ... حمایت نکرده و اقدامات گروه‌های تروریستی را به شدت محکوم كرده و آنها را ضداسلام دانسته است.
 
وي تأكيد كرد: اسلام مخالف خونریزی است و هیچ‌کس حق ندارد دیگری را به خاطر اعتقاداتش به قتل برساند. این افراد عاقبتی جز هلاکت و نابودی و رسوايی ندارند. حتي خداوند در قرآن مجید به پیامبر خود می‌فرماید: فقط اسلام را تبلیغ و ترویج اسلام دهید، تکلیف اعمال آنها به عهده خداوند است.

قائم‌مقام جمعیت اهل حدیث ادامه داد: همچنين خداوند متعال در قرآن مجید، نامی از فرقه نیاورده و فقط امت خود را مسلمان، مؤمن یا بندگان خدا خطاب کرده است. ما در بسیاری از شهرهای بزرگ پاکستان علیه فرقه‌گرایی و حرکت‌هایی که موجب تفرقه در بین مسلمانان شود، اجتماع کرده و یا سمینار برگزار کردیم. همیشه برای خاتمه این عنصر پلید یعنی فرقه‌گرایی و تروریسم سخن گفته و مردم را به اتحاد فراخوانده‌ایم و در این راه با مشکلات فراوانی مواجه شده‌ایم.
 
در ادامه اکبر برخورداری، در سخنانی گفت: بدون شک همان‌گونه که گفتيد؛ اسلام مخالف فرقه‌گرایی و نسب‌پرستی است. اسلام دین رحمت، برادری و اخوت است و آنهایی به خدا نزدیک‌ترند که تقوای بيشتری داشته باشند.

وی تأكيد كرد: در حقیقت آنهایی که به فرقه‌گرایی دامن می‌زنند، به دنبال مقاصد سیاسی خود هستند و دشمن اسلام و امت اسلام‌اند.
 
وابسته فرهنگی ايران در لاهور ادامه داد: برادران پاکستانی و ایرانی از تروریست‌ها و عوامل استکبار صدمات بسیاری دیده‌اند. گروه‌های تکفیری و کسانی که زنان و کودکان بی‌گناه را سر می‌برند و یا با حملات انتحاری دانش‌آموزان و ... را به قتل می‌رسانند؛ بدون شک دشمن اسلام و دست‌پرورده قدرت‌های ضداسلامی هستند.

وی در تأكيدی دوباره اظهار كرد: بزرگان و مروجان دین در این منطقه هرگز مردم را به فرقه‌گرایی دعوت نکرده‌اند و ما همانند آنها باید مردم را به اسلام ناب دعوت کنیم.
 
برخورداری همچنين در بخش ديگري از سخنان خود گفت: متأسفانه عده‌ای از افراد جانی به نام اسلام و با در دست داشتن پرچم «لا اله الا الله محمد رسول الله» کودکان، زنان و مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کنند و آن را جهاد می‌نامند و برخی از علمای وابسته با صدور فتواهای ضداسلام آن را توجیه می‌کنند.
 
وی افزود: دین مبین اسلام یک نعمت الهی است و شکر این نعمت محافظت از آن است. این وظیفه شما علما و فضلا است که مردم را از توطئه دشمنان اسلام و خطر گروه‌های تکفیری و ضددین آگاه کنید.
 
برخورداری در ادامه درباره اختلافات منطقه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه سخن از اتحاد، صلح و امنیت زده و امت مسلمان را به وحدت دعوت کرده است. حضرت امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هفته وحدت را اعلام کرد و مقام معظم رهبری در فتوایی، توهین به صحابه و خاندان رسول مکرم اسلام را حرام اعلام فرمود.
captcha