ضرورت رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات انتخاباتی/ از اسراف در تبلیغات پرهیز شود
کد خبر: 3474960
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
امام جمعه گناباد تاکید کرد:

ضرورت رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات انتخاباتی/ از اسراف در تبلیغات پرهیز شود

گروه سیاسی: امام جمعه گناباد با تشکر از همه کاندیداها که با ثبت‌نام خود، بر شور و نشاط انتخابات افزودند، از همه آن‌ها خواست تا ضمن رعایت موازین قانونی و اخلاق اسلامی، از تخریب، تهمت، غیبت، دروغ و اهانت پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، امروز، 23 بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه اين شهر که در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تشکر از همه کاندیداها که با ثبت‌نام خود، بر شور و نشاط انتخابات افزودند، از همه آن‌ها خواست تا ضمن رعایت موازین قانونی و اخلاق اسلامی، از تخریب، تهمت، غیبت، دروغ و اهانت پرهیز کنند.

فرصت تبلیغات انتخابات باعث ایجاد اختلاف در جامعه نشود
وی با بیان اینکه نباید فرصت تبلیغات انتخابات باعث ایجاد اختلاف در جامعه شود، اظهار کرد: همه کاندیداها و طرفداران آن‌ها باید در تبلیغات از اسراف و هزینه‌های زیاد خودداری کنند.

وی از انتخابات به عنوان یک فریضه و واجب دینی و عرصه نمایش اقتدار و آبروی ملی یاد کرد و گفت: تبلیغات انتخاباتی چند روزی بیشتر نیست و بعد از آن هر فردی انتخاب شود، باید به اسلام، انقلاب و مردم خدمت کند، از این‌رو کاندیداها باید ضمن پرهیز از زیر سوال بردن خدمات دولت‌ها و مسئولان گذشته، فقط برنامه‌های خود را برای توسعه و رفع مشکلات ارائه کنند.

مسئولان از همه توان خود برای رفع مشکلات و خدمت به مردم استفاده کنند
امام جمعه گناباد با قدرشناسی از حضور گسترده و چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور پرشور مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی به دشمنان ثابت کرد که مردم بر سر پیمانی که با امام راحل(ره) و شهدا بسته‌اند، همچنان استوار و ثابت قدم هستند و اکنون نوبت دولتمردان و مسئولان است که از همه توان خود برای رفع مشکلات و خدمت به شما مردم حق‌شناس استفاده کنند.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، از این بانوی بزرگوار به عنوان الگوی همه پرستاران مسلمان یاد و ابراز کرد: حضرت زینب(س) در سخت‌ترین شرایط با نبود امکانات، داغدار بودن و اسارت در دست دشمن، بهترین عملکرد را در پرستاری از امام زین‌العابدین(ع) ارائه کرد که باید پرستاران ما هم در حفظ حجاب و عفاف و هم در خدمت‌رسانی به بیماران از ایشان الگو گیرند.

وعده قرآنی پیروزی مسلمانان نباید موجب سستی در انجام وظیفه شود
امام جمعه گناباد در خطبه‌های اول نماز جمعه با بیان آیه 33 سوره توبه «هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدي‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَي الدِّينِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ، اوست که رسول خود را با (وسایل) هدایت و دین حق و درست فرستاد تا آن را بر هر دینی پیروز گرداند، هر چند مشرکان خوش ندارند.»، تصریح کرد: این وعده قرآن نباید موجب سستی ما در انجام وظیفه شود، چراکه بر اساس آیات قرآن، خدا زمانی شما را یاری می‌کند که شما هم دین خدا را یاری کنید.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب با بیان اینکه پیامبران و ائمه اطهار(ع) در راه حفظ و پیشرفت اسلام، سختی‌های زیادی تحمل و ایثار و فداکاری کردند، افزود: در عصر کنونی ما نیز نظام اسلامی با یاری خداوند متعال، تحت رهبری امام خمینی(ره) و فداکاری مردم به پیروزی رسید اما دشمنان هرگز دست از توطئه و فتنه برنداشتند.

شبکه‌های ماهواره‌ای ابزاری برای تضعیف و نابودی بنیان خانواده و اعتقادات دینی
وی جنگ نرم و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای فراوان علیه اعتقادات دینی را از جمله توطئه‌های دشمن عنوان و اظهار کرد: دشمان تلاش می‌کنند تا با پخش فیلم‌های مستهجن، موسیقی‌های مبتذل، ایجاد شبهه در اصول و اعتقادات دینی و تبلیغ مادی‌گرایی، بنیان خانواده و اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان را ضعیف و متلاشی کنند.

حجت‌الاسلام صادقی‌نسب یکی از راهکارهای مقابله با این توطئه دشمنان را افزایش آگاهی و به روز بودن اطلاعات دانست و ادامه داد: افزایش مطالعه کتاب‌های مفید و پرسشگری از علما و کارشناسان دینی، از جمله راه‌هایی است که می‌توان خود را در برابر این توطئه‌ها واکسینه کرد.
captcha