کاندیداهای مجلس و طرفدارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند
کد خبر: 3474963
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
امام جمعه موقت سبزوار:

کاندیداهای مجلس و طرفدارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

گروه سیاسی: امام جمعه موقت سبزوار با بیان اینکه کاندیداهای مجلس و طرفدارانشان اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند تصریح کرد: کسانی که کاندید شده‌اند مراقب باشند وعده دروغ ندهند و دچار فساد مالی نشوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌رضوی، حجت الاسلام صادق ابراهیمی، امام‌جمعه موقت سبزوار، ظهر‌ امروز 23 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز‌جمعه این شهرستان با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداهای مجلس و طرفداران آن‌ها اظهار کرد: کسانی که کاندید شده‌اند مراقب باشند وعده دروغ ندهند و دچار فساد مالی نشوند.

وی با اشاره به اینکه نباید کاندیداها و طرفدارانشان رقبا را تخریب کنند با بیان حدیثی از حضرت امام رضا(ع) بیان کرد: بر اساس این حدیث، راه نفوذ شیطان را ببندید، حرف راست بزنید، از بحث و جدلی که نتیجه‌ای ندارد پرهیز کنید، مومنین به زیارت همدیگر بروند و از تخریب و دشمنی با همدیگر پرهیز کنید.

توهین به شهدا است اگر بگوییم برای پول جلو گلوله رفتند
حجت‌الاسلام ابراهیمی با تشکر از مردم برای حضور حماسی در راهپیمایی 22 بهمن که دشمن را مایوس کردند، تصریح کرد: افرادی متاسفانه با مقایسه نادرست به ویژه در شبکه‌های اجتماعی و مجالس می‌گویند: قبل از انقلاب نماز می‌خواندیم امروز هم می‌خوانیم، قبل از انقلاب حجاب داشتیم امروز هم داریم، قبل از انقلاب اختلاس می‌شد امروز هم می‌شود پس چه تفاوتی کرده است؛ باید توجه داشت که مردم ایران برای پول نفت و مجانی کردن آب و برق که انقلاب نکردند، این توهین به شهدا است اگر بگوییم برای پول جلو گلوله رفتند.

خطیب جمعه سبزوار با اشاره به اینکه بهترین دوران اقتصادی شاه از سال 1352 با فروش نفت 36 دلاری بود، تصریح کرد: تمام اعراب فروش نفت به اسرائیل و آمریکا را تحریم کرده بودند ولی شاه به آنان نفت می‌داد، آیا این فروش نفت زیاد به حال اقتصاد ایران و مردمش تاثیری داشت؛ زمانی که حاجیان کشور ما در همان سال در مکه بودند به آنان می‌گفتند شما برادر یهود هستید.
 
حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه 40 هزار مستشار آمریکایی در ایران بودند که حق توحش و حق عقب‌ماندگی از ایران می‌گرفتند و با قانون کاپیتولاسیون هر کاری می‌خواستند انجام می‌دادند و کسی حق محاکمه آنان را نداشت، ابراز کرد: امام‌خمینی(ره) شاه را در سال 42 نصیحت کرد ولی شاه با غرور و تکبری که داشت عمل نکرد، محمد رضا کسی بود که گفت: پدرم اشتباه کرد روسری را از سر مردم کشید من خودم کاری می‌کنم مردم با دست خودشان حجابشان را بردارند.

فساد اخلاقی جزو مبانی حکومتی شاه بود
امام جمعه موقت سبزوار با بیان اینکه فساد اخلاقی در آن‌زمان جزو مبانی حکومتی بود، محیط آلوده بود و فساد رواج داشت، ایثار و از خود گدشتگی معنی نداشت، تصریح کرد: مردم برای اسلام و آموزه‌های حضرت امام‌خمینی(ره) و ائمه اطهار(س) انقلاب کردند.

وی بیان کرد: ما امروز به برکت انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدا جزو قدرت‌های برتر دنیا هستیم و هر کشوری احساس مظلومیت می‌کند از ایران کمک می‌خواهد و این به دلیل تشیع و رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده که انقلاب به اینجا رسیده است.

captcha