روحیه انقلابی مردم موجب حفظ اسلام و انقلاب اسلامی شده‌ است
کد خبر: 3474970
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
حجت‌الاسلام فرزانه:

روحیه انقلابی مردم موجب حفظ اسلام و انقلاب اسلامی شده‌ است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر روحیه انقلابی‎‌گری، گفت: تنها رمز دوام انقلاب ما سکانداری رهبر معظم انقلاب در این دریای پرتلاطم است، از همین رو تنها چیزی که اسلام و انقلاب اسلامی ما را پا برجا نگه داشته، روحیه انقلابی مردم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام‌جمعه موقت مشهد در خطبه‌های نماز جمعه امروز 23 بهمن‌ماه در جوار بارگاه منور رضوی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «خداوند برای فرستاده‌اش، خاندان پیامبر(ص)، قرآن، خانه خدا و انسان مؤمن احترام زیادی قائل است»، اظهار کرد: این حدیث نشانگر این مطلب است که خدا انسان مؤمن را در همان درجه‌ای قرار می‌دهد که رسول خویش را قرار داده است.

وی افزود: مجموعه رفتارها و فضائل انسان مانند قطرات باران در یک مکان جمع شده و آبروی انسان را تشکیل می‌دهند، بر این اساس بهترین ثروت برای انسان از نظر دین داشتن آبرو برای انسان مؤمن است.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه داشتن زن صالح در فرهنگ اسلامی یک ثروت عظیم است، ادامه داد: اگر انسان همسر صلاح داشته باشد آبروی نسل وی تضمین می‌شود، همچنین شجاعت جزو فضیلت‌های اخلاقی است که انسان مؤمن می‌تواند داشته باشد.

حجت‌الاسلام فرزانه با تأکید بر اینکه حفظ آبروی مؤمن برای همه یک واجب شرعی است، ابراز کرد: از بین بردن آبروی یک مؤمن حق‌الناسی است که بر گردن انسان قرار می‌گیرد و حتی شهادت و نماز شب نیز نمی‌تواند جایگزین این گناه وی شود تا زمانی که آن مؤمن از گناه انسان بگذرد.

وی با اشاره به روزهای انتخابات، ردصلاحیت‌ها و تأییدها، عنوان کرد: اتهام به نامزدها، بهتان و افترا از جمله مواردی است که در قالب پوشش سیاسی به نامزدها زده می‌شود، این همان عامل بردن آبروی انسان مؤمن است که فرد باید در نظر داشته باشد در راه به دست آوردن رأی با آبروی یک انسان مؤمن بازی نکند.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی ورود به عرصه سیاسی را یک امر ضروری برشمرد و افزود: وارد شدن در مسائل سیاسی، یک امری نیست که انسان بخواهد از آن حذر کند اما باید در این مسئله با احتیاط عمل کرد تا آبروی انسان مؤمن نرود و یا اینکه فردی نالایق وارد کار نشود.

حجت‎‌الاسلام فرزانه با اشاره به قرار گرفتن آمریکا و انگلیس در برابر جبهه اسلام، ادامه داد: نمونه بارز آن در سال 32 و با ورود کشور استعماگر انگلیس بود که از همان زمان جبهه اسلام در برابر جبهه کفر قرار گرفته‌ است، اما جبهه کفر دارای امکانات زیادی از جمله داشتن کلید اقتصادی دنیا، رسانه، سازمان‌‌های اطلاعاتی، سیاسی و امنیتی، همچنین داشتن اسلحه‌های علم سوز است که همواره یک تهدید به شمار می‌ورد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی در برابر ظلم متجاوزان ایستاد و نهال باریک و تازه رشد کرده این انقلاب در برابر دیدگان حکومت‌های ظلم و جور رشد کرد، گفت: نظام سلطه از همان زمان دست از مقابل برنداشته و هنوز هم در صدد راهی برای براندازی اسلام است، اما انقلاب اسلامی با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب ملکوتی شده است.

امام جمعه موقت مشهد با تأکید بر روحیه انقلابی‎‌گری، گفت: تنها رمز دوام انقلاب ما سکان داری رهبر معظم انقلاب در این دریای پرتلاطم است، از همین رو تنها چیزی که اسلام و انقلاب اسلامی ما را پا برجا نگه داشته، روحیه انقلابی مردم است.

وی لازمه انقلابی بودن را ایستادگی در برابر ظلم و استبداد دانست و ابراز کرد: استکبارستیزی امری است که در قرآن به آن اشاره شده، بر این اساس انسان باید استکبار را بشناسد و به مقابله با آن بپردازد تا بتواند حافظ آرمان‌ها و انقلاب خویش باشد.
captcha