صلاحیت و بصیرت بیشتر؛ ارکان انتخاب اصلح در انتخابات/ برخی بانک‌ها تبدیل به بنگاه‌های معاملاتی شده‌اند
کد خبر: 3475085
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
رضوی اردکانی اظهار کرد:

صلاحیت و بصیرت بیشتر؛ ارکان انتخاب اصلح در انتخابات/ برخی بانک‌ها تبدیل به بنگاه‌های معاملاتی شده‌اند

گروه سیاسی: امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه مردم در انتخاب افراد در انتخابات آزاد هستند، بیان کرد: اما به دلیل اینکه سرنوشت کشور و نظام ما در میان است لازم است تا افرادی را انتخاب کنیم که صلاحیت، بصیرت و توانمندی بیشتری دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام‌جمعه موقت شیراز روز گذشته، 23 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در سال جاری اشاره و بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات‌ها تأکید کرد.
وی با بیان اینکه مردم در انتخاب افراد در انتخابات آزاد هستند، افزود: اما به دلیل اینکه سرنوشت کشور و نظام ما در میان است لازم است تا افرادی را انتخاب کنیم که صلاحیت، بصیرت و توانمندی بیشتری دارند ضمن اینکه باید از تعصب‌های قومی نیز پرهیز کنیم.
رضوی اردکانی دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را حائز اهمیت فراوان  توصیف کرد و گفت: اعضای مجلس خبرگان بحث نظارت بر رهبری را دنبال کرده و مجلس شورای اسلامی نیز قانونگذاری کشور را انجام می‌دهند به همین دلیل است که می‌گوییم این دو مجلس بسیار حائز اهمیت هستند.
امام‌جمعه موقت شیراز همچنین، بر لزوم پرهیز کاندیدای مجلس شورای اسلامی از انجام تبلیغات نامعقول و غیرعرف تأکید کرد و گفت: داوطلبان باید به این مسئله توجه داشته باشند که در تبلیغات‌ خود دچار اسراف و هزینه‌های سنگنین نشوند چرا که مردم به چنین کسانی رأی نخواهند داد زیرا آنان را کسانی می‌دانند که به دنبال مسائل شخصی هستند.
لزوم پرهیز از تخریب رقبا در تبلیغات انتخابات از دیگر مواردی بود که وی بر آن‌ها تأکید کرد و گفت: داوطلبان به جای تخریب یکدیگر اهداف و برنامه‌های خود را بیان کنند ضمن اینکه اگر کسی یک کاندید دیگر را اصلح‌تر از خود دید می‌تواند کنار برود تا انتخاب برای مردم آسان شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط پسابرجام اشاره کرد و گفت: ‌یکی از دستاوردهای این مسئله،‌ آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور است که این پول‌ها باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و کارهای اجرایی در کشور شود.
رضوی اردکانی، یکی از مشکلات امروز کشور را بیکاری جوانان دانست که این مسئله خود مشکلات اجتماعی دیگری را در جامعه ایجاد می‌کند و گفت: لازم است که مسئولان برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.
امام‌جمعه موقت شیراز همچنین، از تعطیلی واحدها و مراکز تولیدی در کشور نیز انتقاد کرد و گفت: امروز نزدیک به 60 درصد مراکز و واحدهای تولیدی ما تعطیل یا نیمه تعطیل هستند که در نتیجه آن بخش قابل توجهی از نیروی کار بیکار شده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه باید در شرایط بعد از برجام در انعقاد قراردادهای خود بسیار دقت کنیم، گفت:‌ همچنین باید از امضای قراردادهای مشکوک و ضد اشتغال که منجر به بیکاری جوانان و افراد شاغل ما می‌شود، خوددای کنیم.
انتقاد از عملکرد بانک‌ها در فشار آوردن به واحدهای تولیدی از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد و گفت: امروز برخی از بانک‌ها تبدیل به بنگاه‌های معاملاتی و سرمایه‌گذاری شده‌اند و به جای اینکه پول‌هایی که از مردم می‌گیرند را در اختیار تولید کننده قرار دهند در جای دیگر هزینه و سرمایه گذاری می‌کنند.
captcha