وجود 8000 جلد کتاب در کتابخانه تخصصی شهید قنوتی تبلیغات اسلامی بروجرد
کد خبر: 3475118
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
غلامی خبرداد:

وجود 8000 جلد کتاب در کتابخانه تخصصی شهید قنوتی تبلیغات اسلامی بروجرد

گروه اندیشه: کتابخانه تخصصی شهید قنوتی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با بیش‌از هشت هزار جلد کتاب در ۳۲ موضوع مختلف در اختیار محققان و دانش‌پژوهان است.

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان وجود هشت هزار جلد کتاب در این کتابخانه را ظرفیت مناسبی برای استفاده روحانیون و کتاب دوستان بروجرد برشمرد و گفت: تنوع کتابهای موجود از ویژگیهای این کتابخانه است که افراد بر اساس سلایق و سنین مختلف از این منابع استفاده می‌کنند.
وی ضمن تبیین نقش مطالعه و کتابخوانی در زندگی فردی و اجتماعی افزود: همیشه اختراعات، اکتشافات و طراحی‌های فنی و مهندسی و نظریه‌های علمی در تمام حوزه‌ها اعم از فرهنگی و دینی و انسانی از یک پشتوانه قوی مطالعاتی برخوردار بوده است وهر ملتی که از سطح مطالعات بالاتری برخوردار باشد در دستیابی به مؤلفه‌های پیشرفت موفق‌تر است.
حجت‌الاسلام صادق جعفرپور برگسترش مطالعات تفسیری و قرآنی با استفاده از مسابقات تأکید کرده و خواستار هم‌فکری در خصوص گسترش مطالعات فقهی و قرآنی و معارف اهل بیت(ع) با استفاده از شیوه‌های نوین گسترش مطالعه شد.
وی ادامه داد: در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده‌ است، چراکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه‌ آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده‌ است.
وی افزود: بنابراین نقطه‌ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، قرآن و راه رسیدن به آن مطالعه و تدبر در آن بود.
وی درپایان درباره اهمیت خواندن ازدیدگاه قرآن گفت: خداوند می‌فرماید: «هل یستوی الّذین یعلمون والّذین لا یعلمون؛ بگو آیا کسانی‌که می‌دانند با کسانی‌که نمی‌دانند، مساوی‌اند؟»، این جمله استفهامی قرآن چه زیبا بیان می‌کند که بین دانستن و ندانستن، خواندن ونخواندن فرسنگ‌ها فاصله است ما مسلمانان باید هر روز هزاران بار به این کتاب آسمانی خود افتخار کنیم که چنین اهمیت مطالعه و علم و آگاهی را با استفهامی تاملی برای همگان بیان کرده است.
captcha