مداحی اهل‌بیت(ع) به‌عنوان هنری اسلامی در خدمت دین و انقلاب بوده است
کد خبر: 3475217
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

مداحی اهل‌بیت(ع) به‌عنوان هنری اسلامی در خدمت دین و انقلاب بوده است

کانون خبرنگاران نبأ: رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: مداحی اهل‌بیت(ع) به‌عنوان هنری اسلامی در خدمت دین و انقلاب بوده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام سمیع‌الله مردان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در همایش مداحان و شاعران آیینی آران و بیدگل به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مداحی اهل‌بیت(ع) به‌عنوان هنری اسلامی در خدمت دین و انقلاب بوده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از قیام امام‌حسین(ع) و حماسه‌های عاشورا مشعلی برای حرکت و زندگی مردم ساخت و این حماسه را در متن زندگی سیاسی اجتماعی مردم وارد کرد، افزود: مداحان اهل‌بیت(ع) نیز با بسیج افکار عمومی بر ضد دسیسه‌های دشمنان و طاغوتیان زمانه، در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب به خوبی نقش‌آفرینی کردند.
این مبارز انقلابی آران و بیدگل افزود: مداحان اهل‌بیت(ع) و شعرای آیینی، قبل از پیروزی انقلاب با استفاده از موهبت و هنر خدادادی خود، شور و نشاط و هیجان را در سینه جوانان به وجود می‌آوردند.
وی افزود: نمونه این حرکات انقلابی در آران و بیدگل، جلسات مداح اهل‌بیت(ع) رضا صباغی بود که از سال 54 آغاز شد و تا سال 57 با نکوهش ظلم و مدح آزادی، تنور انقلاب را در این شهر داغ می‌کرد.
حجت‌الاسلام مردان افزود: مداحان پس از پیروزی انقلاب نیز در اشاعه فرهنگ دینی و تبیین آرمان‌های انقلاب برای نسل‌های جوان نقش و رسالت سنگینی دارند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه شأن مداح اشاره کرد و افزود: شأن مداح و ستایشگر اهل‌بیت(ع)، برانگیختن عواطف و هدایت کردن این عواطف به سمت خرد و اندیشه است و این خرد و اندیشه با انتخاب شعر و لحن و شیوه اجرا محقق می‌شود.
حجت‌الاسلام مردان در پایان، با اشاره به نفوذ برخی سبک‌های مداحی در برخی مجالس اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: برخی از این سبک‌ها نه تنها در راستای احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) و شعائر الهی نیست بلکه زمینه‌ای برای هجمه دشمنان اسلام به فرهنگ عاشورایی و اهداف قیام حسینی است.
ارائه گزارش عملکرد کانون مداحان توسط محمد صالحی، رئیس کانون مداحان آران و بیدگل، سخنرانی آیت‌الله سیدمحمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل و اجرای سرود انقلابی توسط مداح اهل‌بیت(ع) حسن هارونی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
یادآور می‌شود، همایش مداحان و شاعران آیینی شهرستان آران و بیدگل در راستای فعالیت‌های کمیته قرآن و تشکل‌های اسلامی دهه فجر، به همت کانون مداحان و اداره تبلیغات اسلامی در حسینیه الزهرا(س) ستاد نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.
captcha