مراسم گرامیداشت شهدای منا برگزار شد/ رونمایی از نرم‌افزار یوسف‌القرا
کد خبر: 3475324
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

مراسم گرامیداشت شهدای منا برگزار شد/ رونمایی از نرم‌افزار یوسف‌القرا

گروه فضای مجازی: مراسم گرامیداشت شهدای منا با حضور سردار سعید قاسمی در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم گرامیداشت شهدای منا عصر امروز شنبه 24 بهمن ماه در سالن نشست‌های نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد.
این مراسم از ساعت 18 با حضور برخی از خانواده‌های شهدای منا و سردار سعید قاسمی آغاز شد.

سردار سعید قاسمی، ضمن گلایه از مسئولان کشور در برگزاری مراسم‌های گرامیداشت شهدای منا اظهار کرد: برگزاری چنین مراسمی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی جای تعجب دارد اما از دست‌اندرکاران امر تشکر می‌کنم که توانستند چنین مراسمی را نه در خور شأن برگزار کنند.

وی افزود: 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما تنها چند خط و صفحه و درس در طول 12 سال تحصیلی به موضوع امام خمینی(ره)، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی گنجانده شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: سال 66 مشابه فاجعه منا در عربستان رخ داد و در آن فاجعه 300 زائر را از دست دادیم و در فاجعه منای امسال 464 زائر شهید شدند. تا چه زمانی باید سکوت کنیم و با عربستان کاری نداشته باشیم.

وی بیان کرد: همه پیام‌های امام خمینی(ره) به جنایات آل سعود در کتابچه‌ای منتشر شده است که هرگز این کتابچه در دسترس عموم قرار نمی‌گیرد و تنها این محصول در اختیار بسیجیان و دانشجویان است درحالی که باید این کتابچه منتشر شود تا همه در جریان پیام امام(ره) باشند.

سردار قاسمی اظهار کرد: هرسال شاهد تجاوزات به حجاج هستیم درحالی که هیچ یک از این فاجعه‌ها اعلام عمومی نمی‌شود و تنها در گزارشات خصوصی ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در تجاوز اخیر عربستان به دو فرزند قلب همه را آتش زد و همه جلوی سفارت عربستان رفتیم آیا اگر این موضوع برای فرزندان مسئولان رخ می‌داد، اینگونه آرام می‌نشستند و هر ساله اعزام به مکه را برقرار می‌کردند و آیا مصالح نظام مهم‌تر از تجاوز به عنف است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: قرار بود پیش از شرایط پساتحریم کمیته حقیقت‌یاب برای فاجعه منا تشکیل شود و هم‌اکنون که در شرایط پساتحریم به سر می‌بریم، چه شده است که هنوز خبری از کمیته وجود ندارد.

بر اساس گزارش ایکنا نرم‌افزار یوسف‌القراء شامل نغمه‌هایی از شهید محسن حاجی حسنی نیز در حاشیه این مراسم رونمایی شد.
captcha