ساخت 400 مسجد تهران در سال آینده ادامه دارد/ تهران‎سرای قرآن شاید وقتی دیگر
کد خبر: 3475334
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
حجت‌الاسلام ناصحی:

ساخت 400 مسجد تهران در سال آینده ادامه دارد/ تهران‎سرای قرآن شاید وقتی دیگر

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، به حداقل رسیدن ساخت‌و ساز‌ها و صدور پروانه‌ها را یکی از موارد کاهش درآمد شهرداری و از دلایل آغاز نشدن پروژه ساخت تهران‎سرای قرآن دانست و گفت: ساخت 400 مسجد شهر تهران مصوب شده و تکمیل آن ادامه‎ خواهدداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در‌گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به این سوال که چند درصد از بودجه شهرداری تهران به فعالیت‌های قرآنی و مذهبی اختصاص پیدا کرده است، گفت: بودجه شهرداری تهران به تازگی به شورا ارائه شده و در حال حاضر باید بودجه مربوط به بخش فرهنگی تفکیک و بعد از مطالبه آن باید دید که در حوزه فرهنگ دینی چه میزان بودجه به فعالیت‎هایی مانند نماز، قرآن، امر به معروف و امثال آنها اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شهردار تهران گفته بود هیچ پروژه جدیدی در سال آتی شروع نخواهد شد، آیا این موضوع پروژه تهران سرای قرآن را هم شامل می‎شود؟ گفت: با توجه به این موضوع که شرایط اقتصادی شهرداری تهران مانند سنوات گذشته نیست این مسئله طبیعی خواهدبود؛ چراکه ساخت‌و ساز‌ها کم شده است. یکی از راه‌های درآمد شهرداری از ساخت‌و ساز‌ها و صدور پروانه‌هاست که متاسفانه به حد‌اقل رسیده است.

ناصحی تصریح کرد: اگر شهرداری درآمدی نداشته باشد نمی‌تواند در احداث، تعمیر، تجهیز و تکمیل پروژه‌ها اقدامات موثری داشته باشد. لذا تصمیم بر آن شده پروژه‌هایی که شروع نشده فعلا شروع نشوند و پروژه‌هایی که در دست اقدام است ادامه پیداکرده تکمیل شود تا بعد از آن تا در سال 95 ساخت و ساز رونق بگیرید. بعد از این شرایط تلاش می‎کنیم پروژه تهران سرای قرآن را هم آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص روند ادامه مسجد‌سازی با شرایط اعلام شده در شهر تهران هم گفت: ما ساخت 400 مسجد محله‌ای را مصوب کردیم که این مساجد مانند سایر پروژه‌ها نیست و باید ادامه داشته باشد و هم‌اکنون هم ادامه دارد. تلاش می‎کنیم با تمام شدن 5 ساله دوم برنامه شهرداری تهران این 400 مسجد احداث و در اختیار مردم و نمازگزاران قرار گیرد.

captcha