ترغیب حضور بخش خصوصی در فرآیند پروژه مشهد 2017
کد خبر: 3475617
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
پاپلی‌یزدی ابراز کرد:

ترغیب حضور بخش خصوصی در فرآیند پروژه مشهد 2017

گروه اجتماعی: استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس تهران با بیان اینکه بخش خصوصی باید برگزارکننده اصلی رویداد مشهد2017 باشد، گفت: در این راستا باید برای سرمایه‌گذاران خصوصی برنامه‌ریزی کرد تا نقش دولت در این پروژه بیشتر محدود به تسهیل مجوزدهی به بخش خصوصی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسین پاپلی‌یزدی، استاد بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس تهران، صبح امروز، 25 بهمن‌ماه در نشست «بررسی چگونگی استفاده از فرصت مشهد 2017» که در مجتمع فرهنگی دیجیتالی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، گفت: بخش خصوصی باید برگزارکننده اصلی رویداد مشهد 2017 باشد زیرا اگر ما به معرفی مناسب این فرصت‌ها به بخش خصوصی بپردازیم، شاهد ورود بهتر این بخش در پروژه مشهد 2017 خواهیم بود.
این محقق و نویسنده برجسته کشور، مشهد را دارای ظرفیت‌های زیادی دانست و گفت: مشهد بزرگ‌ترین شهر شیعی، پایتخت معنوی ایران، بزرگ‌ترین شهر در شرق جهان اسلام و آسیای مرکزی، بزرگ‌ترین شهر شیعه در شرق جهان اسلام و آسیای مرکزی و دارای چهره‌های برجسته مشترک اسلامی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: در این راستا باید در سالی که این شهر به پایتخت فرهنگی اسلامی تبدیل می‌شود، بیشترین استفاده برای تبلیغ مشهد، صدور انقلاب، اصلاح چهره مخدوش ایران در دیگر کشورها، کاهش تنش میان ایران و کشورهای عرب منطقه و  تقریب مذاهب انجام شود.
پاپلی‌یزدی با اشاره به حل پرونده هسته‌ای ایران از طریق گفتمان گفت: با برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی و دعوت از سران اقوام مختلف، می‌توان به ترویج فرهنگ گفتمان پرداخت و علاوه بر رسیدن به هدف تقریب مذاهب، به ارتقای جایگاه مشهد در دستاوردهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رسید.‌
وی برگزاری اجلاس‌های فرهنگی با محوریت افراد و چهره‌های مشترک در جهان اسلام را یکی از فرصت‌ها خواند و گفت: باید فرصت‌های مشهد را به خوبی بشناسیم و از آن‌ها استفاده کنیم، مانند برگزاری نشست‌هایی در مورد چهره‌های مشترک جهان اسلام از جمله ابن سینا، بوزجانی، خیام و ...، استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت در مشهد و یا با برگزاری جشنواره‌های تئاتر، نقالی، ورزش های باستانی و ... به این امر بپردازیم.
این استاد سابق دانشگاه تربیت مدرس تهران و فردوسی مشهد، انتظار برای بودجه دولتی را اشتباه عنوان کرد و یادآور شد: زمان انتظار برای دریافت پول دولتی گذشته است بنابراین باید برای سرمایه‌گذاران خصوصی برنامه‌ریزی کرد زیرا نقش دولت در این پروژه بیشتر باید محدود به تسهیل مجوزدهی به بخش خصوصی باشد.
وی با اشاره به اجلاس سرمایه‌گذاران افغان در شهر مشهد ابراز کرد: هم اکنون سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی زیادی در مشهد فعال هستند که با شناختن و ترغیب آن‌ها به سرمایه‌گذاری در پروژه مشهد 2017، هم اجرای برنامه‌ها تضمین می‌یابد و هم درآمدهای شهری افزایش خواهد یافت.
captcha