فضای فعلی کشور، فضای مناسب تولید نیست
کد خبر: 3475639
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

فضای فعلی کشور، فضای مناسب تولید نیست

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به پروسه وسیع راه اندازی یک کارگاه تولیدی گفت: فضای فعلی کشور فضای مناسب تولید نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، دکتر حمیدرضا مجردی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان امروز، 25 بهمن ماه در چهارمین نشست اقتصاد مقاومتی که با محوریت توسعه شرکت دانش بنیان برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح فرآیندهای تولید یکی از ضروریات مهم توسعه واحدهای تولید و فعالیت‌های اقتصادی است.
وی بروکراسی اداری را مانع اصلی توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور دانست و بیان کرد: هر فرد تولید کننده برای راه اندازی یک کارگاه هرچند کوچک نیز باید یک پروسه طولانی برکراسی ادرای را طی کند که این امرموجب شده تا فضای مناسب تولید در کشور وجود نداشته باشد.
مجردی بیان کرد: دولت باید در بخش تولید امور را به بخش خصوصی واگذار کرده و تنها نقش نظارت و هدایت را برعهده داشته باشد.
وی با اشاره به انکه دولت باید به بخش خصوصی اعتماد داشته باشد، عنوان کرد: این اعتماد باید در عمل نمود عینی داشته باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به عدم همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان بیان کرد: این امر یکی از موانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی یکی از بلایای اقتصاد ایران را اقتصاد متکی به نفت دانست و عنوان کرد: بریا توسعه اقتصاد مقاومتی باید پایه های تولید داخلی را محکم تر کرد.
وی با اعلام اینکه اقتصاد مقاومتی گستره ملی ندارد، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی می تواندگستره استانی و حتی خانوادگی را داشته باشد.
مجردی اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد درون زا دانست و یادآور شد: اقتصاد دانش بنیان یکی از پایه‌های محکم اقتصاد مقاومتی است.
captcha