هفته‌اي همراه با برگزاري مسابقات و محفل قرآني در خوزستان
کد خبر: 3475689
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

هفته‌اي همراه با برگزاري مسابقات و محفل قرآني در خوزستان

گروه فعاليت‌هاي قرآني: حضور نمايندگان خوزستان در مسابقات قرآن بسيجيان كشور، تجليل از خانواده​هاي شهداي قرآني مناي استان در اين مسابقات و برگزاري مرحله شهرستاني بيست و هشتيمن دوره مسابقات قرآن شاهد و ايثارگر خوزستان از جمله رويدادهاي قرآني استان در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاري بينالمللي قرآن(ايكنا) از خوزستان، هفته گذشته و فعاليت‌هاي قرآني خوزستان همراه با حضور شركت‌كنندگان استان در مسابقات بسيج، برگزاري مسابقات قرآن شاهد و ايثارگر خوزستان و تجليل از خانواده‌هاي شهداي منا همراه بود.

اعلام نتايج خوزستان در مسابقات قرآن بسيج

كي از رويدادهاي قرآني هفته گذشته حضور نمايندگان خوزستان در مسابقات قرآن بسيجيان كشور بود. در رشته حفظ کل عبدالله میاحی از ملاثانی و سیدمهدی موسوی‌نسب از ناحیه امام حسین(ع) اهواز و در رشته قرائت سید جاسم موسوی از ناحیه امام حسین(ع) اهواز و سید جعفر ملبوب از شهرستان کارون نمايندگان استان در اين مسابقات هستند.

همچنين، محمد کرم‌الله چعب از شهرستان شوشتر، موسی آلبوخنفر از شادگان در بخش بالای 16 سال و ستار آلبوغبیش از ماهشهر و مصطفی نعيماوي از شادگان در شته قرائت زیر 16 سال نيز از ديگر نمايندگان خوزستان در اين مسابقات كشوري بودند. در رشته تفسیر سوره ممتحنه محمد بحرانی‌پور از خرمشهر و علی خالدی از رامشیر، در رشته حفظ و مفاهیم سوره یس، علی بحرانی‌پور از خرمشهر و یوسف حمیدی‌نژاد از شادگان با ديگر رقيبان خود در مسابقات قرآن بسجيان كشور به رقابت ‌پرداختند. در بخش زیر 16 سال و در رشته حفظ 5 جزء سید احمد فاضلی از اهواز و ابوالفضل صفاری از شوشتر، در رشته حفظ 10 جزء حسن درویشی بچاری از خرمشهر و محمدمهدی غنچه‌آرا، در رشته حفظ 20 جزء بالای 16 سال مهدی کثیر از شوش و اسحاق زبیدات از اهواز و در رشته اذان زیر 16 سال نیز رضا راهبر از رامشیر و جواد صالحی از شادگان در اين مسابقات حضور يافتند.

براساس اعلام نتايج دررشته حفظ پنج جزء زیر 16 سال ابوالفضل صفاری شایسته تقدیر(چهارم)، در رشته حفظ 20 جزء بالای 16 سال اسحاق زبیدات شایسته تقدیر(چهارم)،در رشته قرائت بالای 16 سالسیدجاسم موسوی شایسته تقدیر(چهارم) و در رشته حفظ کل بالای 16 سالنيزعبدالله میاحی شایسته تقدیر(چهارم) معرفي شدند.

برگزاري مرحله شهرستاني بيست و هشتيمن دوره مسابقات قرآن شاهد و ايثارگر خوزستان

مرحله شهرستاني بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر خوزستان از ديگر اخبار قرآني هفته گذشته بود. اين مسابقات جمعه 30 بهمن‌ماه در تمامی شهرستان‌های استان برگزار ‌شد.

بخش شفاهي این مسابقات شامل رشته‌های قرائت(ترتیل و تحقیق) و حفظ(5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزءو کل) و بخش كتبي آن شامل رشته‌هاي مفاهیم و تفسیر قرآن كريم است. همه مقاطع تحصیلی و تمامی گروه‌های ایثارگری در اين مسابقات شركت كردند.

مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم شاهد و ایثارگراردیبهشت‌ماه 95 در اهواز و مرحله کشوری آن مردادماه سال 95 در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

تجليل از خانواده​هاي شهداي قرآني خوزستاني منا در مسابقات قرآن بسيج

خانواده‌هاي شهداي قرآني فاجعه منا از استان خوزستان در آيين اختتاميه مسابقات قرآن بسيج كشور تجليل شدند. استان خوزستان بيشترين آمار شهداي قرآني در فاجعه منا را دارد.

یادآور می‌شود، پس از کسب رتبه نخست اول مسابقات کشوری تواشیح گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع 94 حضور یافتند؛ اعضای این گروه را در این سفر معنوی محمدعلی ناصری، فؤاد مشعلی، امین باوی، سیدمعین موسوی و محمدسعید سعیدی‌زاده تشکیل می‌دادند که در قالب کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 94، صبح 8 شهریور وارد مدینه شدند و مقرر بود این گروه تواشیح اجرای برنامه‌های تواشیح‌خوانی و مدیحه‌سرایی خود را با حضور در هتل‌‌ها و کاروان‌های زائران ایرانی پیگیری کنند اما در پي رخداد فاجعه منا سه نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

اختتامیه بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج ساعت 19 دوشنبه، 26 بهمن‌ماه در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برگزاري محفل انس با قرآن در دانشگاه پيام نوز خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن در دانشگاه پیام نور خوزستان با حضور اساتید قرآنی و بین‌المللی استان سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه برگزار ‌شد. این محفل انس با قرآن با همکاری کانون قرآن و عترت امور فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه پیام نور در سالن اجتماعات برنامه‌ريزي شد.

در این مراسم که با حضور اساتید قرآنی و بین‌المللی استان خوزستان و همچنین نخبگان قرآنی همراه بود، محمدجواد محمدی‌مجد، نفر دوم مسابقات قرآن دانشجويان مسلمان جهان و نخبه استان، گروه تواشیح سبطین، قاسم مقدمی،قاری بین‌المللی و نفر اول بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشورمان، جاسم شميريو عبدالرسول طرفی از فعالان قرآني استان خوزستان حضور يافتند.

جلسه ترتيل‌خواني قرآن در شيبان برگزار شد

جلسه ترتيل خواني قرآن كريم بامحوریت ترتیل‌خوانی جزء 6 قرآن کریم در شيبان برگزار ‌شد. در اين برنامه قرآني كه با همکاری موقوفه مدنیان و مؤسسه قرآنی امام حسن مجتبی(ع) شیبان برگزار شد، سعید زرگانی و محمود یزدی به تلاوت قرآن كريم پرداختند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۲۰:۰۳
0
0
فقط میگویم ای ول
captcha