اعتراض به بسته شدن نمازخانه دانشگاه «دورتموند» آلمان
کد خبر: 3475827
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

اعتراض به بسته شدن نمازخانه دانشگاه «دورتموند» آلمان

گروه بین‌الملل: مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتای مصر، اقدام مسئولان دانشگاه صنعتی «دورتموند» آلمان را در بستن مکانی که دانشجویان مسلمان از آن به‌عنوان نمازخانه استفاده می‌کردند، محکوم کرد.

مرکز اسلام‌هراسی مصر بستن مکان عبادت مسلمانان در دانشگاه آلمان را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابة»، مرکز رصد اسلام‌هراسی دارالافتای مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات مسئولان دانشگاه صنعتی دورتموند مبنی بر این که این مکان برای استراحت تمامی دانشجویان است نه انجام مناسک دینی، توجیه قابل قبولی نیست.

در این بیانیه آمده است: این مکان در حالی بسته شد که دانشجویان مسلمان از آن به‌عنوان نمازخانه استفاده می‌کردند و دانشجویان غیرمسلمان نیز برای استراحت در این مکان گردهم می‌آمدند و در حقیقت، این اقدام دانشگاه «دورتموند» آلمان توهین به تمامی دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان این دانشگاه است.

این مرکز افزود: اقامه نماز جماعت آن هم در زمانی محدود بیانگر سیطره دانشجویان مسلمان بر آن و  اجازه ندادن به دیگران برای استراحت در این مکان نیست، به‌ویژه این که دانشجویان مسلمان تنها برای چند دقیقه از این مکان برای اقامه نماز استفاده می‌کردند.

این مرکز در ادامه این بیانیه، توجیه این دانشگاه آلمانی در بستن نمازخانه به بهانه ارائه شکوائیه از سوی برخی دانشجویان که ادعای سیطره دانشجویان مسلمان بر این مکان را مطرح کرده بودند، غیرقابل قبول دانست.

در این بیانیه آمده است: در اعتراض به این اقدام تبعیض‌آمیز دانشگاه دورتموند، 400 دانشجوی مسلمان به مدیریت دانشگاه شکایت کردند، اما دانشگاه نسبت به این مسئله هیچ اهمیتی قائل نشد.

مرکز رصد اسلام‌هراسی وابسته به دارالافتای مصر در پایان مقابله با تبعیض علیه دانشجویان مسلمان که با رشد فزاینده اقدامات گروه‌های تندرو و افراطی در آلمان از جمله جنبش ضداسلامی «پگیدا» همراه شده است، خواستار شد.

captcha