منتخبان سومین دوره مسابقات «سراج» معرفی شدند/ اختتامیه امشب
کد خبر: 3475980
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

منتخبان سومین دوره مسابقات «سراج» معرفی شدند/ اختتامیه امشب

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزیدگان سومین دوره مسابقات «سراج» ویژه جلسات سنتی قرآن شهر تهران معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین دوره مسابقات «سراج» ویژه جلسات سنتی قرآنی شهر تهران که ثبت‌ نام آن از 25 آذرماه تا 28 دی‌ماه برگزار شد، طی دو مرحله مقدماتی در سطح مناطق 22 گانه از 1 تا 12 بهمن‌ماه و در مرحله نهایی به میزبانی فرهنگ‌سرای قرآن به صورت مجزا در دو بخش بانوان، طی 15 بهمن‌ماه و در بخش آقایان طی 16 بهمن‌ماه برگزار شد.

مرحله نهایی این دوره از مسابقات که در رشته‌های قرائت تحقیق در دو رده سنی 12 تا 18 سال و 18 سال به بالا، قرائت ترتیل در گروه‌های سنی زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال در سطح پیشرفته برگزار شد، منتخبانش معرفی شدند.

در بخش بانوان

رشته قرائت تحقیق، رده سنی 12 تا 18 سال به ترتیب مینا حسن‌پور از منطقه 21، مهدیه بیگی از منطقه 14، فاطمه اسماعیلی از منطقه 17، مریم سادات حسینی از منطقه 4 و سکینه خیرخواه از منطقه 2 رتبه‌های اول تا پنجم را بدست آوردند. همچنین در گروه سنی بالای 18 سال نیز سمانه کوچکی از منطقه 5، مریم سهرابی از منطقه 14، فرزانه کریم‌زاده از منطقه 3، فاطمه قلعه‌نویان از منطقه 7 و الناز همتی از منطقه 20 به عنوان مقام‌های اول تا پنجم شناخته شدند.

در رشته قرائت ترتیل در مقطع سنی زیر 12 سال فاطمه ترکاشوند از منطقه 14، زهرا خلیلی از منطقه 4، رضوانه انصاری از منطقه 1، سارا تکلو از منطقه 1 و فاطمه تاجریان از منطقه 12 رتبه‌های اول تا پنجم را از آن خود کردند. در گروه سنی 12 تا 18 سال نیز فاطمه نیکویی از منطقه 8، فاطمه مؤمنی از منطقه 1، هلیا محمد قاسمی از منطقه5، آتنا علی‌نقی از منطقه 16 و الناز قربانعلی آملی از منطقه 15 به عنوان حائزین رتبه اول تا پنجم معرفی شدند.

همچنین در همین رشته در گروه سنی 18 سال به بالا نیز فاطمه شفیعیان از منطقه7، سما بابایی از منطقه 8، فرزانه جعفریلن از منطقه 7، سارا توسلی از منطقه2 و مرضیه نوابی از منطقه 20 مقام‌های اول تا پنجم را بدست آوردند.

در بخش آقایان

رشته قرائت تحقیق،مقطع سنی 12 تا 18 سال به ترتیب امیر علی یادگاری از منطقه 8، امیر حسین حیدری از منطقه4، محمدحسین رفیعی از منطقه 8، محمدرضا حقیقت‌فر از منطقه15 و مهدی عسکری از منطقه 17 به عنوان حائزین رتبه‌های اول تا پنجم شناخته شدند در رده سنی بالای 18 سال نیز محمد پورعاشوری از منطقه18، محمدرضا تقانی از منطقه10، عباس حسنی از منطقه 8، حسین شالچی طوسی از منطقه11 و امیر باقری از منطقه 2 از سوی هیئت داوران به عنوان پنج منتخب این رشته معرفی شدند.

در رشته قرائت ترتیل، گروه سنی زیر 12 سال علیرضا محمدی از منطقه 5، علی فیضی از منطقه4، امیرحسین تقی‌پور از منطقه 14، محمدحسین محمدی از منطقه5 و امیرحسین الله یارپور از منطقه 10 مقام‌های اول تا پنجم را از آن خود کردند. در مقطع سنی 12 تا 18 سال نیز محمدحسین بهزادفر از منطقه13، محمدمهدی بیگی از منطقه 13، امیرمحمد خزایی از منطقه 14، محمدحسین باغی از منطقه 14 و سبحان بحق از منطقه 11 رتبه‌‌های اول تا پنجم را بدست آوردند.

همچنین در رشته قرائت ترتیل در گروه سنی بالای 18 سال نیز به ترتیب ابوالفضل خلیلی از منطقه1، مصطفی سعیدی از منطقه 2، حسین رفیع‌پور از منطقه1، امیرحسین توحیدی از منطقه9 و رضا عربی‌مهربانی از منطقه 20 مقام‌های اول تا پنجم را در مرحله این دوره از مسابقات کسب کردند.

لازم بذکر است؛ آیین اختتامیه این دوره از مسابقات، امروز، 27 بهمن‌ماه از ساعت 18:30 با تلاوت آیاتی از کلام‌ الله مجید توسط محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان و با حصور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهن‌گسرای قرآن و سایر مسئولان و قرآن‌دوستان در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، تجلیل از سه پیشکسوت جلسات قرآنی یحیی علیمردانی، حسن رنجبر و محمد طالبی‌پور از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم اختتامیه است. همچنین حضور در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

captcha