روش‌های روان‌کاوی به شیوه فروید برای متدینین کاربرد ندارد
کد خبر: 3476003
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
اللهیاری:

روش‌های روان‌کاوی به شیوه فروید برای متدینین کاربرد ندارد

گروه سلامت: رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با تاکید بر اینکه بسیاری از روش‌های روان درمانی و روا‌ن‌کاوی به شیوه فروید برای یک شخصیت مومن و متدین هیچ کاربردی ندارد، گفت: همه امیدمان این است که از منظر قرآن بتوانیم در حوزه روانشناسی مبانی نظریه شخصیت کامل را برای رشد و تعالی انسان استخراج کنیم.

عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به قرآن و دستورات آن برای درمان بیماری‌های روانی و لزوم استفاده بهینه از آن در روانشناسی گفت: ظرفیت بسیار بالایی در قرآن است که اگر روانشناسان کشور بتوانند در دو حوزه روانشناسی و دین شناخت کافی را به‌دست آورند، در درمان بسیاری از بیماری‌های روانی موفق خواهند بود.

وی ادامه داد: روند درمان می‌تواند توسط متخصصان حوزوی و آشنایی آنها با اصول روانشناسی و روان‌درمانی اسلامی و استفاده از منابع قرآنی کارساز باشد.

الهیاری تاکید کرد: ‌همه امیدمان این است که از منظر قرآن بتوانیم در حوزه روانشناسی مبانی نظریه شخصیت کامل را برای رشد و تعالی انسان استخراج کنیم.

قرآن درمان تمام درد‌ها، خستگی‌ها و بیماری‌‌هاست

رئیس سازمان نظام‌ روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه قرآن درمان تمام درد‌ها، خستگی‌ها و بیماری‌ را در خود دارد، افزود: تلاش می‌کنیم بتوانیم درمان اختلالات روحی و روانی و همچنین روش‌های مشاوره و روان‌درمانی را از قرآن برای یک مسلمان از منظر بومی و دینی خودمان استخراج کنیم و به آن توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از روش‌های روان درمانی و روا‌ن‌کاوی به شیوه فروید برای یک شخصیت مومن و متدین هیچ کاربردی ندارد، تصریح کرد: در روانکاوی و روان‌درمانی فروید شخصیت، انگیزه‌ها، اهداف و نیتی دارد که در انسان غیر موحد و غیر مسلمان وجود ندارد. لذا تحلیل آن نیازمند یک تئوری و نظریه جامعی است که باید از منظر قرآن استخراج شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۷ - ۱۲:۵۸
0
1
در خط یکی مانده به آخر، ندارد به اشتباه درج شده است. جای ویرگول هم غلطه. واقعا ی ویراستار درست و حسابی ندارید!!
درستش این می شه :
در روانکاوی و روان‌درمانی فروید، شخصیت، انگیزه‌ها و اهداف و نیتی دارد که در انسان غیر موحد و غیر مسلمان وجود دارد.
captcha