اولین استارت‌آپ ویکند علوم انسانی مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه برگزار می‌شود
کد خبر: 3476051
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
غلامرضا ذکیانی به ایکنا خبر داد:

اولین استارت‌آپ ویکند علوم انسانی مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه برگزار می‌شود

گروه دانشگاه: مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری اولین رویداد از نوع استارت‌آپ ویکند علوم انسانی این دانشگاه خبر داد و گفت: این رویداد فردا در پردیس دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار می‌شود.

غلامرضا ذکیانی، مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی و مسئول راه‌اندازی مرکز علوم انسانی این دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اظهار کرد: اولین رویداد از نوع استارت‌آپ ویکند علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی با عنوان کارکرد 1، فردا چهارشنبه، 28 بهمن‌ماه از ساعت 8:30 تا ساعت 16 در پردیس 1 دانشکده مدیریت این دانشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: پنج پیش‌کارکرد نیز داشتیم که روزهای شنبه و یکشنبه همین هفته در پنج دانشکده برگزار شد، پیش‌کارکردها سبب شد که خیلی از سؤالات ابتدایی دانشجویان برطرف شود، فردا برخی دانشجویان به‌صورت تیمی و برخی هم به صورت معمولی با ایده‌های خود می‌آیند. دانشجویان سطح‌بندی شده‌اند و افرادی که به صورت تیمی آمده‌اند وارد فرآیند فعالیت‌های تیمی می‌شود، دانشجویانی هم که فقط با ایده آمده‌اند آموزش تیم‌سازی خواهیم داد و گزینش می‌شوند و بعد وارد فرآیند کارهای تیمی می‌شوند.
مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: دانشجویان تا ظهر آموزش‌های مربوط به تبدیل ایده به یک فناوری یا خدمت تجاری را می‌بینند و بعد از ظهر هم با همین سرعت به این سمت می‌‌روند که بتوانند آموزش‌هایی که درباره مدل کسب و کار، بازاریابی و شیوه‌های حقوقی را دید‌ه‌اند ارائه دهند، هر تیم در حد سه دقیقه فرصت دارد، مورد داوری قرار می‌گیرد و داورها هم بهترین ایده‌ها را انتخاب خواهند کرد.
ذکیانی اظهار کرد: طبیعی است چون اولین قدم‌‌ها در این زمینه است و مخصوصاً در حوزه علوم انسانی است، انتظار نداریم به چند طرح تجاری‌سازی شده خیلی خوب و درجه‌ یک برسیم و سرمایه‌گذارها بتوانند دانشجویان را جذب کنند، بلکه هدف ما بیشتر آموزش است و می‌خواهیم دانشجویان ما در رشته‌های علوم انسانی فرآیند ایده‌سازی، تبدیل ایده به محصول یا خدمت را یاد بگیرند، البته کار بسیاری دارند و باید تیم‌سازی یاد بگیرند و مشاوره‌های مدیریتی، IT و حقوق دریافت کنند و به سمت تجاری‌سازی علوم انسانی بروند. بیشتر هدفمان آموزشی است اما سعی کرده‌ایم که قالب استارت‌آپ‌ها را هم رعایت کنیم.
وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران هم برای رویداد کارکرد 1 دعوت خواهد شد، گفت: البته با این توضیح که خودمان می‌دانیم که این رویداد به مرحله انتخاب تیم‌های پخته از جانب سرمایه‌گذار یا منتهی نخواهد شد یا شاید حداکثر یک یا دو تیم‌ به این حد برسند. بیشتر رویکرد آموزشی داریم و می‌خواهیم اکوسیستم کارآفرینی و تبدیل ایده به محصول را در دانشگاه علوم انسانی راه‌اندازی کنیم. امیدمان بیشتر برای کارکرد 2 و 3 است، آنجا دانشجویان دوره‌های مقدماتی را طی کرد‌ه‌اند و فکر می‌کنم به مرحله‌ای برسیم که سرمایه‌گذاران ما بتوانند واقعاً تیم‌های خوب و آماده را انتخاب و از آن‌ها حمایت مالی کنند.
captcha