اجرای طرح درختکاری به یاد 176 شهید حوزه سوادآموزی در کشور
کد خبر: 3476352
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

اجرای طرح درختکاری به یاد 176 شهید حوزه سوادآموزی در کشور

گروه اندیشه: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برای نخستین بار به یاد 176 شهید حوزه سوادآموزی در 440 شهرستان کشور برنامه درختکاری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، علی باقرزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور روز گذشته، 27 بهمن‌ماه اظهار کرد: برای نخستین بار به یاد 176 شهید حوزه سوادآموزی در 440 شهرستان کشور برنامه درختکاری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در این برنامه با حضور 72 هزار سوادآموز از دوره انتقال در هر شهرستان و همزمان با روز درختکاری در هر شهرستان 176 درخت کاشته می‌شود، افزود: این برنامه با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عزیز و ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ طبیعت و در قالب اردوی درختکاری انجام می‌شود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه عامل اصلی توانمند‌سازی و رکن مهم در بهبود وضعیت جامعه در ابعاد مختلف بستگی به آموزش و سواد دارد، اضافه کرد: انسان موجود اجتماعی است و موفقیتش در جامعه به پیشبرد برنامه‌های جمعی مستلزم باسواد بودن است.
باقرزاده با اشاره به اینکه فراگیر کردن آموزش ابتدایی در دنیا یک برنامه اساسی است، ابراز کرد: بخشی از آن شامل آموزش‌های غیررسمی پایه است و باید به آن توجه ویژه شود.
وی با بیان اینکه حدود 90 درصد فعالیت‌های سوادآموزی توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود، یادآور شد: هم ‌اکنون حدود 50 هزار نفر نیروی غیررسمی با سوادآموزی همکاری می‌کنند که 35 هزار نفر به صورت ثابت هستند و تقریباً برای آنها شغل ایجاد شده‌است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: هر نفر بتواند یک بی‌سواد را باسواد کند 672 هزار تومان و فرد باسواد شده 134هزار تومان پاداش دریافت می‌کند.
captcha