نخستین کتاب آموزش مبانی روخوانی قرآن به زبان اسپانیایی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3476593
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

نخستین کتاب آموزش مبانی روخوانی قرآن به زبان اسپانیایی رونمایی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین کتاب آموزش مبانی روخوانی قرآن به زبان اسپانیایی در روز شنبه اول اسفند ماه در شهر مقدس قم رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، این اثر که نخستین اثر در حوزه آموزش قرآن بر اساس زبان شناسی و آوا شناسی اسپانیایی است در قالب همکاری مشترک بین جامعة المصطفی العالمیه صلی الله علیه و آله و سلم و موسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق به ثمر رسیده است.

مراسم رونمایی از کتاب آموزش مبانی روخوانی قرآن به زبان اسپانیایی Manual de lectura del Corán روز شنبه اول اسفند رأس ساعت نه صبح در جامعة المصطفی العالمیه صلی الله علیه و آله و سلم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام فرهاد فلاح، نویسنده کتاب «Manual de lectura del Corán» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در این باره گفت: حدود هشتصد میلیون اسپانیایی‌زبان در منطقه آمریکای لاتین زندگی می‌کنند که از میان آنها چندین میلیون نفر مسلمان هستند و متأسفانه هنوز در حوزه آموزش‌های پایه قرآنی فعالیت اساسی و جدی برای آنها انجام نشده و یکی از دلایل آن هم نبود متون آموزشی سازگار با زبان و فرهنگ اسپانیایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: جامعة المصطفی العالمیه با حمایت‌های ویژه خود نرم‌افزار آموزش مجازی این کتاب را نیز تولید کرده است که به زودی منتشر می‌شود. این نرم‌افزار به خوبی می‌تواند در مناطق اسپانیایی‌زبانی که استاد برای تدریس و آموزش روخوانی قرآن وجود ندارد مورد استفاده قرار گرفته و این خلأ را جبران کند.

این فعال فرهنگی در کشورهای آمریکای لاتین پیش‌بینی کرد: به زودی این اثر در مراکز اسلامی اهل سنت و شیعه آمریکای لاتین مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

captcha