طنز و نوجوانی در «بدون توقف»/ برنامه‌ای که می‌تواند خندوانه دیگری شود
کد خبر: 3477043
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

طنز و نوجوانی در «بدون توقف»/ برنامه‌ای که می‌تواند خندوانه دیگری شود

کانون خبرنگاران نبأ: گروه كودك و نوجوان شبكه دوم سيما به منظور تحقق يافتن حضور حداكثری اقشار مختلف جامعه در انتخابات و همچنين بصيرت‌افزايی هر چه بيشتر قشر نوجوان جامعه اقدام به توليد برنامه بدون توقف کرده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ايكنا، نبأ، نقش حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی و سياسی در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي واقعيتي غير‌قابل انكار است، حضور اقشار مختلف مردم پاي صندوق‌هاي رأي نه تنها رابطه مستقيمي با آينده كشور دارد بلكه به عنوان حقي غيرقابل انكار محسوب مي‌شود، حقي كه وظيفه سنگيني نيز متقابلاً بر دوش انتخاب كنندگان مي‌گذارد چراكه انتخاب صحيح و درست مي‌تواند در افزايش كارايي سيستم اداره كشور تأثير مستقيم و يا در ناكارآمدي سيستم تأثيرگذار باشد.
بدون شك انتخاب صحيح از شناخت درست نشأت مي‌گیرد شناختي كه قابليت ها و توانايي افرادي را كه در معرض انتخاب شدن هستند در پيش چشم مخاطبان قرار داده تا مردم با شناخت درست در انتخاب افراد اصلح و كارامد در بهبود شرايط كشور و حل مشكلات كشور نقش افريني نمايند.
به همین دلیل، رسانه‌ها به خصوص رسانه ملي ابزار بسيار مهمي در ايجاد بصيرت بخشي و شور و هيجان به مردم براي حضور هر چه پررنگ در عرصه انتخابات به حساب مي‌آيند.
برنامه «بدون توقف» كه به همت جمعي از برنامه سازان و هنرمندان گروه كودك و نوجوان شبكه دوم سيما از روز شنبه 24 بهمن به روي آنتن شبكه دو رفت با هدف بصيرت بخشي و حضور هر چه بيشتر اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر نوجوان و رأي اولي‌هايي كه حضورشان حضوري مؤثر در تعيين سرنوشت كشور است توليد شد.
اين برنامه بنا دارد تا روز 7 اسفند ماه كه روز انتخابات است هر هفته به مدت 5 روز از شنبه تا چهار شنبه ساعت 6 بعد از ظهر از طريق كانال دوم سيما جمهوري اسلامي ميهمان خانه‌هاي ايراني ها باشد.
بدون توقف برنامه‌اي است با فضاي شاد و طنزگونه و طبع نظر نوجوانان كه به تهیه‌کنندگی اشکان حاجی عبدالهی و اجرای محسن قره‌شیخلو و محیا نورانی به توليد شبكه دوم سيما رسيده است.
اين برنامه به صورت آيتم‌هاي مختلف طراحي و برنامه‌ريزي شده است كه هر آيتم از بخش‌هاي مختلفي چون استند اپ كمدي، پانتوميم، مسائل تاريخ و نوجوانان، ويژگي‌هاي نوجوانان، خاطره و رسانه و همچنين بخش‌هاي شاد و مفرح ديگر است.
از آنجا كه رسانه‌ها  به خصوص رسانه ملي در ايجاد فضاي شور و هيجان در جامعه نقش مستقيمي دارند شبكه دوم سيما و مديران آن در تلاش هستند با ايجاد فضاي لازم و دادن زمينه فعاليت به نوجوانان در اين شبكه نقش اين شبكه را در توليد برنامه‌هاي كودك و نوجوان به دست خود نوجوانان و برنامه سازان جوان اين شبكه بسپارد تا با كسب تجربه در اين زمينه نيروهاي نوجوان و فعال و متعهد در عرصه توليد سيما بتوانند در آينده، كارهاي حرفه‌اي‌تر و بهتري را در عرصه فرهنگ و سيما به منصه ظهور برسانند لذا توليد برنامه‌هايي از اين دست با حضور فعال نوجوان مي‌تواند زمينه‌ساز بسياري از توليدات با كيفيت در آينده به دست آينده‌سازان اين مرز و بوم اسلامي خواهد بود.
شاید بتوان گفت که بدون توقف تحولی در برنامه‌سازی نوجوان ایجاد کرد که این سبک برنامه‌سازی می‌تواند در دیگر شبکه‌ها نیز به صورت مستمر ادامه پیدا کند.
چند روز پیش بود که مصاحبه نماینده مردم تبریز را با یکی از رسانه‌ها دیدیم و این نماینده به تمجید از برنامه بدون توقف پرداخته بود که این اقدام می‌تواند موفقیت برنامه بدون توقف را در ایجاد فضایی سالم به رخ بکشد.
captcha