وفاداری به خواسته پدر تا عاقبت‌بخیری + تلاوت
کد خبر: 3477579
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
عبایی از استاد عامر می‌گوید:

وفاداری به خواسته پدر تا عاقبت‌بخیری + تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: عبدالرسول عبایی گفت: شیخ مرحوم عامر در آخرین سفرش به ایران از قولی که به پدرش داده بود گفت و اینکه از خداوند خواسته‌ام که پایان عمرم در مجامع قرآنی باشد.

وفاداری به خواسته پدر تا عاقبت‌بخیری

عبدالرسول عبایی، پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان تسلیت درگذشت استاد مرحوم «احمد محمد عامر»، قاری سرشناس مصری گفت: تمام لحظاتی که با این استاد بودم، خاطره است.

وی ادامه داد: از سوی قاری مصری که در مسابقات بین‌المللی قرآن نیز داراری رتبه دوم بود، 19 فوریه فایلی از تلاوت مرحوم عامر از دو آیه سوره مبارکه نور دریافت کردم که من با شنیدن این نوا، حال و هوایی معنوی یافته و بعد برای او چنین نوشتم که «جانم و گوشم را با شنیدن این تلاوت، سیراب کردم و امیدوارم که خداوند عمرش را طولانی کند و سلام من را به او برسانید».

این استاد و پیشکسوت قرآنی بیان کرد: پس از آن از سوی قاری مصری در لندن به من اطلاع داده شد که این قاری بنام مصری دار فانی را وداع گفت.

وی با اشاره به اینکه شیخ عامر مرد بزرگواری بود، اظهار کرد: تمامی حفاظ و قاریان را به شنیدن تلاوت‌های او به ویژه ترتیلش به جهت رعایت صفات و مخارج حروف، توصیه می‌کنم. او واقعاً قاری و اهل قرآن بود و قرآن را شفیع خود می‌دانست.

عبایی با اشاره به آخرین حضور این قاری مصری طی سال 92 در ایران و مسابقات قرآن کشورمان، عنوان کرد: اصولا بنده در مسابقات قرآن از این قاریان مصری به دلیل کهولت سنشان، می‌خواهم تا تنها بر کل مسابقات اشراف داشته باشند؛ چنانکه شیخ احمد معصراوی، شیخ المقاری مصر که در مسابقات دعوت شد و دیگر شیوخ کهنسال، تنها این خواهش را داشتم که تمام مسابقه را تحت نظارت داشته باشند.

وی اظهار کرد: شیخ عامر هم در این دوره که با ما همکاری داشت، ناظر کل مسابقه بود که به ناگهان در شبی که در هتل محل اقامتشان بود، ناراحتی قلبی برایش پیش آمد و سپس او را به بیمارستان قلب منتقل کردند و پس از توجه و رسیدگی دکترها، بستری می‌شود و حتی در آن حال نیز به فکر مسابقات بود.

داور مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: هنگامی که به عیادتش می‌رفتیم خودش را سرحال نشان می‌داد و می‌گفت از خداوند خواسته‌ام که پایان عمر من با قرآن و در مجامع قرآنی باشد. کاملاً خودش را آماده مرگ نشان می‌داد.

عبایی با تأکید بر اینکه شیخ مرحوم عامر گفته بود که پدرم از من خواسته بود که از قرآن جدا نشوم و من هم به این خواسته پدرم وفا می‌کنم، بیان کرد: هنگامی که او به تلاوت قرآن می‌پرداخت به آن فصاحتی که قاری قرآن باید داشته باشد، عمل می‌کرد، بگذریم از مواردی چون لحنی، صوتی، نغمات و ...، بلکه او به اصل مطلب چون ادای حروف و مخارج و اجرای صفات و احکام می‌پرداخت و در هنگام تلاوت خود را ملزم به ارائه بهترین و به نحو احسن و جامع می‌کرد.

وی تصریح کرد: من مطمئنم که ایشان از افرادیست که قرآن، شفیعش است و امیدواریم سایر قراء مصری، ایرانی و جهان اسلام به این اساتید اقتدا کنند.

فرازی از آیات 10، 12 و 16 سوره نور با صدای استاد عامر

کد

کد
کد


captcha