آغاز مرمت مسجد عیدگاه نوغاب هندوالان
کد خبر: 3477657
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶

آغاز مرمت مسجد عیدگاه نوغاب هندوالان

گروه اجتماعی: کارشناس ارشد مرمت آثار تاریخی خراسان جنوبی و ناظر مرمت آثار باستانی شهرستان درمیان از مرمت بخشی از مسجد عیدگاه نوغاب هندوالان با اعتبار 9 میلیون تومانی خبر داد.

محمدعلی بزرگمهر، کارشناس ارشد مرمت آثار تاریخی استان و ناظر مرمت آثار باستانی شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از خراسان جنوبی گفت: در جهت مرمت مسجد عیدگاه نوغاب هندوالان در اولین اقدام اضطراری بام مسجد مرمت شد. وی اظهار کرد: به علت کمبود نتوانستیم کل مسجد را مرمت کنیم، و صرفا به دلیل فصل سرما با اعتباری 9 میلیون تومانی سقف و بام این مسجد خاص را مرمت کردیم و در تلاشیم تا کار مرمت این اثر ادامه پیدا کند.
کارشناس ارشد مرمت آثار تاریخی خراسان جنوبی بیان کرد: مسجد عیدگاه نوغاب هندوالان یکی از مساجد متأخری است که به شیوه سنتی ساخته شده و از این جهت دارای ارزش است و مساجد صدر اسلام را یادآوری می‌کند. بزرگمهر با اشاره به اینکه مسجد عیدگاه نوغاب هندوالان در سال 1322 ساخته شده و همچنین این مسجد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است ادامه داد: این بنا برای اقامه نماز اعیاد به شیوه سنتی ساخته شده که آن را متمایز و برجسته کرده است.  وی یادآور شد: در زمینه معماری این مسجد نیز باید اشاره کرد سازه آن ساده و خشتی و دارای یک شبستان بوده که از سمت حیاط باز بوده است.
captcha