عده‌ای مرتبط با سایت ایکناآنلاین به نام خبرنگار ایکنا در برنامه‌ها حضور می‌یابند
کد خبر: 3477796
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

عده‌ای مرتبط با سایت ایکناآنلاین به نام خبرنگار ایکنا در برنامه‌ها حضور می‌یابند

گروه اجتماعی: چند روزی است که زمزمه‌هایی درباره راه‌اندازی یک سایت تحلیلی ـ خبری به نام خورشیدآنلاین به آدرس اینترنتی Iknaonline.ir به گوش می‌رسد که عده‌ای مرتبط با این سایت به نام خبرنگار ایکنا در برخی از برنامه‌ها حضور می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، چند روزی است که زمزمه‌هایی درباره راه‌اندازی یک سایت تحلیلی ـ خبری به نام خورشیدآنلاین به آدرس اینترنتی Iknaonline.ir به گوش می‌رسد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این سایت برای انتخابات و قریب 2 ماه است که در استان فارس راه‌اندازی شده است.

متأسفانه گویا عده‌ای مرتبط با سایت ایکناآنلاین به نام خبرنگار ایکنا در برخی از برنامه‌ها به خصوص برنامه‌های احزاب در ایام انتخابات حضور می‌یابند.

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه فارس ضمن محفوظ داشتن حق خود برای پیگیری حقوقی، از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و سایر نهادهای ذیربط انتظار دارد در اسرع وقت با هرگونه سوءاستفاده احتمالی از نام خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و حضور افرادی ناشناس تحت عنوان خبرنگار ایکنا در مجالس و به ویژه برنامه‌های انتخاباتی، برخورد شایسته را معمول دارند.

این گزارش می‌افزاید، صابر سهرابی، معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در پاسخ به اینکه این معاونت چه کمکی می‌تواند در این زمینه به ما کند؟ گفت: ما در حال شناسایی و صدور کارت‌های خبرنگاری ویژه خبرنگاران استان فارس هستیم و در این راستا نیز به تمام رسانه‌های استان نامه‌نگاری کردیم.

وی ادامه داد: تمام خبرنگارانی که از سوی رسانه‌های استان به ‌عنوان خبرنگار آن‌ها معرفی می‌شوند، صاحب کارت از ارشاد خواهند شد و بر اساس این کارت که به تأییدیه رسانه‌ها نیز رسیده است، دیگر خبرنگاران هر رسانه مشخص می‌شوند.

سهرابی با تصریح اینکه سایت ایکناآنلاین مجوزی از ارشاد ندارد و ما هم برای خبرنگاران آن کارتی صادر نمی‌کنیم، گفت: ما بعد از آماده شدن کارت‌های خبرنگاری برای تمام خبرنگاران استان، اسامی آن‌ها را به‌عنوان خبرنگاران رسمی فارس در اختیار تمام دستگاه‌های دولتی قرار می‌دهیم تا از این طریق بتوانند خبرنگاران هر رسانه را شناسایی کنند.


captcha