اجرای برنامه فرهنگی درختکاری به یاد شهدا در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3478070
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

اجرای برنامه فرهنگی درختکاری به یاد شهدا در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از اجرای برنامه فرهنگی درختکاری به یاد شهدا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد امروز، پنجم اسفندماه اظهار کرد: در آستانه روز درختکاری برنامه بزرگ فرهنگی درختکاری به یاد شهدا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
وی گفت: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی و همچنین افزایش آگاهی‌های عمومی و تقویت حضور اثربخش سوادآموزان در عرصه‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: این برنامه با عنوان فعالیت آموزشی، فرهنگی، اردویی و درختکاری به یاد 176 شهید سوادآموزی کشور و همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.
زارع‌پور اضافه کرد: این برنامه با مشارکت آموزش و پرورش در حوزه معاونت سوادآموزی، منابع طبیعی، شهرداری‌ها، محیط زیست و سازمان جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: برنامه درختکاری به یاد شهدا برای مناطقی که بیشترین سوادآموز دارند و با مشارکت سوادآموزان از 10 تا 15 اسفند برگزار می‌شود، ضمن اینکه این استان در عرصه سوادآموزی 9 شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.
بنا بر این گزارش، همچنین، مسعود ارجمند، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این برنامه با توجه به جمعیت سوادآموزان اجرا می‌شود.
وی ابراز کرد: در هر شهرستان یا منطقه 176درخت در یک برنامه اردویی غرس می‌شود و با احتساب دیگر مناطق در استان هزار و 408 درخت کاشته می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با حضور کارشناسان منابع طبیعی برنامه‌های آموزشی، مباحثه گروهی در زمینه نحوه کاشت نهال و نحوه حضور سوادآموزان در اردوی درختکاری انجام می‌شود.
captcha