درخشش قاری ایرانی در محافل قرآنی بنگلادش
کد خبر: 3479043
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

درخشش قاری ایرانی در محافل قرآنی بنگلادش

گروه بین‌الملل: شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی قرائت قرآن بنگلادش با حضور قاریان ایرانی و مصری درحالی برگزار شد که حمیدرضا احمدی وفا با تلاوت تحسین‌بر‌انگیز خود شور و هیجان زایدالوصفی به محافل قرآنی این کشور بخشید.

ادیت‌شده//شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی قرائت در بنگلادش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی قرائت قرآن بنگلادش با حضور قاریان اين كشور و چهره‌های سرشناس قرآنی از مصر، ایران، الجزایر و عراق در بنگلادش برگزار شد.

احمد نعینع و شیخ محمد المریجی، قاريان برجسته مصری، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی از ایران، شیخ ریاض الجزایری از الجزایر و کوچار عمر علی از کردستان عراق، از جمله قاريان مطرح جهان اسلام در اين كنفرانس قرآنی بودند كه ميزبانی آن را شیخ احمد یوسف الازهری، قاری سرشناس بنگلادشی و رئیس انجمن بین‌المللی قرائت قرآن بنگلادش موسوم به «اقرأ» به عهده داشت.

طبق برنامه تنظیم شده طی 12 روز برگزاری اين كنفرانس، 12 محفل قرآنی در 8 شهر مهم بنگلادش (داکا، چیتاگونگ، کولنا، سیلهت، جیسور، تان‌گیل، دیناپور و مادری‌پور) با حضور حضور ده‌ها هزار نفر از علاقمندان برنامه‌های قرآنی، برگزار شد.
 
مقامات رسمی دولتی، شخصیت‌های علمی، دینی، ائمه مساجد، معلمان قرآن، استادان و دانشجویان دانشگاه، زنان و دیگر طبقات اجتماعی، از جمله مخاطبان اين محافل قرآنی بودند.
درخشش قاری ایرانی در محافل قرآنی بنگلادش

 حمیدرضا احمدی‌وفا؛ قاری اعزامی به بنگلادش
جمعیت حاضر در محافل قرآنی، هنگام قرائت حميدرضا احمدی‌وفا، استقبال زایدالوصفی از خود نشان داده و اين قاری ایرانی را مورد تشویق خود قرار ‌دادند. از جمله، قرائت احمدی‌وفا در مسجد بیت‌المکرم داکا (مسجد ملی و جامع بنگلادش) بسیار پرشور و با تحسین و تشویق فوق‌العاده مردم همراه بود.
 
بنا بر اعلام اين خبر، انجمن بین‌المللی قرائت قرآن بنگلادش (اقرأ) با ارسال نامه‌ای به رایزنی فرهنگي ايران در اين كشور، از مساعدت‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه رایزنی فرهنگی كشورمان در همکاری با انجمن «اقرأ» تشکر و از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در محافل بین‌المللی قرآن و تبادل هیئت‌های قرآنی با بنگلادش، قدردانی كرد.

شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی قرائت قرآن از 22 بهمن‌ماه تا سوم اسفند به مدت 12 روز در بنگلادش برگزار شد.

captcha