چرا تا به امروز جشنواره‌ای با محوریت امام حسین(ع) نداشتیم؟
کد خبر: 3479814
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
حسین یاری:

چرا تا به امروز جشنواره‌ای با محوریت امام حسین(ع) نداشتیم؟

گروه هنر: سخنگوی جشنواره چلچراغ گفت: چرا ما پس از 36 سال جشنواره‌ای با محوریت امام حسین(ع) در کشورمان نداریم در صورتی که این کشور در تمام بخش‌هایش عاشقانه امام حسین(ع) را فریاد می‌زند.


چرا تا به امروز جشنواره‌ای با محوریت امام حسین(ع) نداشتیم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری نخستین جشنواره چلچراغ با محوریت امام حسین(ع) و حماسه اربعین امروز، 11 اسفند ماه، با حضور حسین یاری، سخنگوی جشنواره برگزار شد.

یاری در ابتدای این جلسه با بیان اینکه افتخار می‌کند که در جشنواره‌ای چون چلچراغ حضور دارد، گفت: برای من بسیار جای خوشحالی است که این سعادت نصیبم شده تا در جشنواره‌ای با محوریت امام حسین(ع) حضور داشته باشم. این عشق و علاقه نیز تنها به شخص من خلاصه نشده بلکه هر ایرانی با شنیدن نام ابا عبدالله دلش سرشار از شوق می‌شود.

وی ادامه داد: هر ساله جشنواره‌های مختلفی در کشورمان برگزار می‌شود اما رویدادی که به طور اختصاصی به امام حسین(ع) پرداخته باشد نبودش به شدت در جامعه هنری احساس می‌شود برای همین برگزارکنندگان این جشنواره سعی کردند با بازماندگی منسجم جشنواره‌ای برگرفته از آثار عاشقان حسینی برگزار کنند.

بازیگر سریال «‌مردان آنجلس» درباره انتخاب عنوان جشنواره اینگونه اظهار نظر کرد: نام چلچراغ از بین 200 عنوان اسم برگزیده شده است عنوانی که به عقیده من همخوانی بسیار با معنا و مفهوم جشنواره دارد چون چراغ در فرهنگ دینی و ملی نشانه روشنایی و چهل نیز عددی پر معنا است. در ضمن باید بگویم جشنواره مورد نظر توسط سازمان و ارگانی حمایت نمی‌شود بلکه خیرین و عاشقان امام حسین(ع) بانی این اتفاق هنری مذهبی هستند.

یاری اهداف جشنواره را چنین برشمرد: بزرگداشت راهپیمای اربعین حسینی، معرفی و بازتاب عشق به امام حسین(ع)، جریان سازی برای تولید آثار با محوریت ابا عبدالله و اعزام کاروان هنرمندان به راهپیمای اربعین از جمه اهداف جشنواره چلچراغ است.همچنین دستاوردهای مد نظرمان نیز این است که بتوانیم به واسطه این جشنواره سبک زندگی حسینی را در جامعه پیرامون خود رواج دهیم.

یاری درباره زمان برگزاری جشنواره چنین اطلاع رسانی کرد: این جشنواره 20 الی 25 اردیبهشت 95 که مصادف با عیاد شعبانیه است برگزار خواهد شد. پذیرش آثار نیز تا قبل از عید نوروز از طرف دبیرخانه انجام می‌شود. البته احتمال دارد زمان پذیرش آثار تمدید شود.

وی درباره بخش‌های مختلف جشنواره گفت: فیلم داستانی بلند (تله فیلم و فیلم سینمایی)، فیلم داستانی کوتاه(زیر 40 دقیقه)، مستند بلند و کوتاه(انیمیشن)، فیلم نامه کوتاه و بلند، پوستر و فیلم‌های موبایلی بخش‌های مختلف جشنواره چلچراغ را تشکیل می‌دهند در ضمن باید یاداوری کنیم که آثاری که به جشنواره ارسال می‌شود باید تولیدشان مربوط به سال‌های 90 تا 94 باشد.

captcha