نامگذاری مدارس گیلان به نام شهدای دانش‌آموز
کد خبر: 3479844
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
استاندار گیلان تاکید کرد:

نامگذاری مدارس گیلان به نام شهدای دانش‌آموز

گروه اجتماعی: نجفی بر نامگذاری مدارس به نام شهدای دانش‌آموز تاکید و تصریح کرد: در داخل استان شهدای برجسته‌ای به ویژه در قشر دانش‌آموز وجود دارند که باید بیش از پیش شناسانده شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز، 11 اسفند در نشست هماهنگی ستاد برگزاری روز بزرگداشت شهدا، حضور مدیران استانی در این جلسه را نشانگر اهمیت نقش شهدا و اعتقاد بنیادین و ریشه‌ای به مقام شامخشان دانست و افزود: روز 22 اسفند به عنوان یک نماد، یادآور این نکته به مسئولین و مردم است که باید به صورت مستمر به یاد شهدا و جانفشانی‌های آنها باشند.

وی تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها برای خدمت کردن به مردم از نورانیت جلسات شهدا به دست می‌آید.

نماینده عالی دولت در گیلان این نظام و انقلاب را مدیون ایثارگری‌های این عزیزان عنوان و خاطرنشان کرد: جایگاه شهدا در نزد جامعه ما بسیار رفیع است.

وی برگزاری همایش پیاده‌روی به مناسبت روز شهدا را اقدامی پسندیده ارزیابی کرد و افزود: ورزش و جوانان، شهرداری رشت و دیگر دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم اهتمام ویژه داشته باشند.

دکتر نجفی بر ضرورت تکریم عملی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تاکید و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها و روسای ادارت باید سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در برنامه‌های هفتگی خود قرار دهند و رسانه‌ها نیز این حضور را منعکس کنند تا مردم بدانند و این فرهنگ را اشاعه دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا به ما نیاز ندارند، اما ما به آنها نیازمندیم، افزود: جامعه به مراسم شایسته بزرگداشت شهدا و راهشان نیازمند است.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید استان در دوران خدمتی خود، گفت: توفیقی برای بنده و مجموعه مدیریتی استان که در این برهه از خدمت میزبان خانواده‌های شهدای استان خواهیم بود.

نجفی همچنین بر نامگذاری مدارس به نام شهدای دانش‌آموز تاکید و تصریح کرد: علیرغم احترام به مقام شهدای بزرگ استان‌های دیگر، اما در داخل استان شهدای برجسته‌ای به ویژه در قشر دانش‌آموز وجود دارند که باید بیش از پیش شناسانده شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان در بخش دیگر از سخنان خود به برگزاری موفق 2 انتخابات بزرگ در کشور و استان اشاره و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در ستاد انتخابات و فرمانداری‌های استان شکل گرفته بود با همراهی اعضای شورای تامین و کمک دستگاه‌ها این رویداد بزرگ بسیار آبرومند و با کمترین مشکل برگزار شد.

وی با بیان اینکه هرجا درستی و صداقت باشد کارها به خوبی پیش می‌رود، گفت: مجموعه مدیریتی استان شامل عنایات پرورگار است و با این اندیشه رو به جلو گام بر می‌داریم.

ابراهیم طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این نشست، تشکیل این جلسه را بمنظور تجلیل از مقام و نام شهدا عنوان کرد و گفت: از 17 تا 22 اسفند به مناسبت گرامیداشت مقام شهدا برنامه‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان دارای 8 هزار شهید است، افزود: از این تعداد 400 شهید از شهدای قبل از انقلاب و ترور شده توسط منافقین در اوایل انقلاب، 160 شهید روحانی و 800 شهید دانش‌آموز هستند.

طاهرنژاد به برگزاری همایش پیاده‌روی در 21 اسفند به مناسبت روز شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: به مناسبت روز درختکاری نیز 8 هزار اصله درخت شناسنامه‌دار به نیت تعداد شهدا در استان کاشته می‌شود.
captcha