منابع طبیعی،امانتی است که همه باید از آن نگهداری کنند
کد خبر: 3480295
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

منابع طبیعی،امانتی است که همه باید از آن نگهداری کنند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام نکونام در دیدار رییس و کارکنان اداره کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همه باید خودشان را موظف بدانند تا از منابع طبیعی که یک امانتی در دستان ماست، نگهداری کنند تا بتوان آن ‌را به دست فرزندان و آیندگان رساند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد پیش از ظهر امروز 13 اسفندماه در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نامگذاری هفته منابع طبیعی هم از نظر زمانی اقدامی بجاست چرا که در آستانه نزدیک شدن به فصل بهار هستیم و هم از نظر تلاش کسانی که در این عرصه جانانه و از صمیم دل فعالیت می‌کنند کاری ارزشمند است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه جا دارد از این به بعد توجه ویژه به اینگونه نام‌گذاری‌ها صورت گیرد گفت: خروجی همه نشست‌ها، جلسات، گفت و شنودها باید در عمل، نمایان باشد؛ درغیر این صورت جلساتی که بازخورد عَملی نداشته باشد چیزی جز دلخوشی نیستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه خدا در قرآن در آیات بسیاری به لزوم توجه به منابع طبیعی اشاره کرده است خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآنی حفظ، حراست و بهره‌برداری درست از منابع طبیعی بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: باید بکوشیم تا ایمان چون ریشه درختان کهن‌سال در درون ما رشد کند و مستحکم شود چرا که اگر حق و ایمان در درون انسان ریشه‌دار شود هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند آن را نابود کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: ایمان مستحکم مثل درختان که هر نوع آن آثار و برکاتی دارد، دارای تاثیرات قوی است.
امام جمعه شهرکرد در ادامه گفت: توسعه درختکاری و بعد از آن حفظ و حراست منابع طبیعی و خدادادی از حق نشات می‌گیرد پس باید بکوشیم تا این تفکر و دیدگاه ادامه پیدا کند .
نماینده ولی‌وفقیه در چهارمحال و بختیاری عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ایده‌های جدید برای توسعه بهتر، حفظ ، نگه‌داری و حراست منابع طبیعی از ایمان فرد سرچشمه می‌گیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام نتیجه شکل‌گیری ایمان را خلاقیت و نوآوری عنوان و ادامه داد: باید مشکلاتی که در مسیر حفاظت هرچه بهتر از منابع طبیعی هستند شناسایی شوند و همچنین توقعات و مطالبات مردم را بشنویم و اگر این توقعات به جا هستند برای آن‌ها راه حلی پیدا کنیم و اگر نه از راه‌های مناسب افراد را توجیه سازیم.
امام جمعه شهرکرد در ادامه گفت: امیدوارم به مدد الهی روزی را شاهد باشیم که توسعه و پیشرفت فوق‌العاده‌ای را هم در محیط‌های درخت‌کاری شده و هم در فرهنگ حفظ و حراست از این درختان شاهد باشیم.
نماینده ولی‌وفقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: همه باید خودشان را موظف بدانند تا از منابع طبیعی که یک امانتی در دستان ماست نگه‌داری کنند تا بتوان آن‌را به دست فرزندان و آیندگان رساند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: امید است با نگاه ایمانی و گره زدن فعالیت‌هایمان با کلمه طیبه که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است روز به روز شاهد پیشرفت منابع طبیعی‌مان باشیم.
نماینده ولی‌ وفقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه درخت‌کاری بسیار مهم است از همین رو باید موانع را با کار بیشتر از سر راه برداریم و نباید اجازه دهیم قوانین دست و پا گیر جلوی حرکتمان را بگیرند.
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به لزوم ایجاد فضای باز برای آبادانی و پیشرفت زندگی مردم اشاره و اضافه کرد: نیاز امروز نظام جمهوری اسلامی ایران این است که باور داشته باشیم اگر برای خدا کاری انجام دهیم قطعا خدا کمک و یاورمان خواهد بود، اگر این تفکر در بین مردم، مسئولان و آحاد جامعه تقویت شود یقینا سلامت کارمان بیشتر خواهد شد.
در ابتدای این دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهار محال و بختیاری علی محمدی مقدم ضمن تبریک به مناسبت هفته منابع طبیعی و آغاز بهار طبیعت اظهار کرد: رویکرد اصلی این سازمان مشارکت سازنده با مردم در جهت حفظ و احیای منابع طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه شعار سال سازمان منابع طبیعی هر ایرانی یک نهال آینده ایرانی آباد بیان داشت: متخلفان در زمینه آسیب به این منایع خدادادی دو دسته‌اند، دسته اول کسانی هستند که از روی آز و طمع اقدام به دست درازی به منابع طبیعی می‌کنند که قطعا با آن‌ها برخورد شدید خواهد شد.
این مسئول تاکید کرد: دسته دیگر مردمی هستند که به واسطه نیازشان جهت امرار معاش یا استفاده از این منابع به عنوان سوخت ناخواسته ایجاد خساراتی می‌کنند که برای رفع این معضل سازمان منابع طبیعی این سازمان به گونه‌ای عمل کرده است که با تغییر معیشت نیاز مردم را مرتفع کند.
محمدی مقدم با بیان اینکه در مناطق شیب‌دار اقدام به کاشت گیاهان دارویی با مشارکت مردم کرده‌ایم افزود: هدف از این کار حفظ منابع طبیعی و تامین نیازهای مردم بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه از فردا طرح جنگل‌کاری اقتصادی این سازمان شروع خواهد شد ادامه داد: با این طرح 180 هکتار از اراضی ملی مشایخ در شهرستان کیار زیر کشت انار دیم خواهد رفت همچنین برخی از منابع طبیعی بالادست نیز با اعلام آمادگی مردم حفظ و احیا خواهند شد و 120 هکتار در شهرستان اردل و 70 هکتار در بازفت نیز به کشت درخت انجیر اختصاص داده خواهد شد.
در ادامه این برنامه و در هفته منابع طبیعی و در آستانه ی روز درختکاری، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد یک اصله نهال در بوستان نماز شهرکرد غرس کردند.
در این مراسم مدیرکل منابع طبیعی استان، نماینده ولی‌فقیه در منابع طبیعی استان، شهردار و رییس شورای شهر شهرکرد حضور داشتند.


captcha